پیاده سازی استاندارد ISO 19650 در پروژه های ساختمانی BIM

پیاده سازی استاندارد ISO 19650
وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
ریال۱۲,۴۵۰,۰۰۰

دوره آنلاین آموزشی پیاده سازی استاندارد ISO 19650 در پروژه های ساختمانی

دگرگونی دیجیتال در صنعت ساخت سنگ بنای استراتژی ساخت و ساز  در سالهای اخیر است که به دنبال “استقبال و افزایش استفاده از فناوری دیجیتال” به وقوع پیوست، محوری برای پذیرش مدل سازی اطلاعات ساختمان BIM است که روش طراحی، ساخت، بهره برداری و ادغام زیرساخت های ساخته شده ما را تغییر می دهد. دوره پیاده سازی استاندارد ISO 19650 در پروژه های ساختمانی BIM یک نمای کلی از مدیریت اطلاعات با استفاده از BIM با پیروی از استاندارد بین المللی جدید (ISO 19650 قسمت ۱ و ۲و ۳) ارائه می دهد. که پس از تکمیل، شما آماده اجرای فرآیند پیاده سازی بیم در سازمان خود خواهید بود.

مدلسازی اطلاعات ساختمان BIM

فناوری مدلسازی اطلاعات ساختمان نیز به دلیل اینکه ابزار های بسیاری را جهت سهولت در کار و بهینه سازی مسائل ساخت و ساز در اختیار مهندسین حوزه های مختلف قرار می دهد می تواند در این مرحله از پروژه بسیار موثر واقع گردد. بدین صورت پس از تعریف پروژه به صورت دقیق می توان به مطالعات و امکانسنجی پروژه پرداخت و با استفاده از ابزار های BIM که قابلیت استفاده از آن در مطابقت طرح با سایت پروژه را امکانپذیر می سازد و همچنین مدلسازی های انجام گرفته اطلاعات ساختمان در ابتدا می تواند به صورت یکپارچه مشاهده و بررسی گردد تا از این تکنولوژی در تمامی حوزه های امکانسنجی از جمله فنی، مالی و اقتصادی، زیست محیطی استفاده گردد.نتایج این امکانسنجی ها شامل تحلیل ها و ارزیابی هایی بر پایه BIM می گردد که باعث می شود تا ذی نفعان کلیدی پروژه تصمیم گیری های بهینه ای را در مراحل ابتدایی پروژه داشته باشند.

اهمیت پیروی از استاندارد ها

مدیریت اطلاعات با استفاده از مدل‌سازی اطلاعات ساختمان می‌تواند با تسریع روش‌های نوآورانه‌تر کار در محیط ساخته‌شده، بهبود چشمگیری را در تحویل و کارایی عملکرد ساخت ایجاد کند. به عنوان یک صنعت مبتنی بر اطلاعات، این رویکرد به حمایت از تصمیمات استراتژیک بهترو پیش بینی پذیرتری کمک می کند.

ما شاهد افزایش روزافزون توانایی و ظرفیت متدولوژی‌های BIM و فرصت‌هایی هستیم که در تمام سطوح در زنجیره تامین باز می‌کنند. دگرگونی دیجیتالی صنعت ساخت مستلزم استانداردها و روش های جدید تحویل پروژه است. در نتیجه، نقش رویکردهای ‌شناختی برای مدیریت اطلاعات، طبقه‌بندی اطلاعات سازگار و پروتکل‌ها و فرآیندهای مورد توافق برای تبادل اطلاعات حیاتی شده‌اند. داشتن اطلاعات با کیفیت خوب استاندارد به این معنی است که می‌توان آن‌ها را برای مقاصد مختلف در طیفی از فناوری‌های پیشرفته، از جمله فناوری‌های پیشرفته، مبادله و ادغام کرد.

دوره آموزشی پیاده سازی استاندارد ISO 19650 برای چه کسانی مفید است:

این دوره آموزشی برای تمام متخصصان AEC، ساخت و ساز و مدیریت دارایی از جمله:

معماران، مهندسان، طراحان، سازندگان، مدیران پروژه، مدیران دارایی، مدیران اطلاعات، مدیر BIM بیم منیجر، هماهنگ کننده های BIM، پیمانکاران تعمیر و نگهداری و

برای کسانی که مدیریت اطلاعات را در سازمان خود اجرا می کنند، یا به مشتریان یا زنجیره های تامین خود در پذیرش BIM کمک می کنند، مناسب است.

دستاوردهای دوره

از آنجاییکه ما در پیاده سازی فناوری های نوین نیازمند یک مسیر و الگوی درست هستیم. و دستیابی به این امر به چیزی بیش از فناوری های جدید نیاز دارد. لذا مدل‌های عملیاتی جدیدی  به‌علاوه استانداردها، سیاست‌ها و قابلیت‌های جدید می توانند راهگشا باشند.  توسعه مدل‌های تجاری یکپارچه جدید یا یک چارچوب اطلاعاتی واحد در سراسر زیرساخت، صنعت را قادر می‌سازد تا از دستور کار تحول دیجیتال پیروی کند.

گروه ایران بیم برای تسهیل دست اندرکاران ساخت اقدام به تهیه این دوره اموزشی کرده است. تا ضمن آشنایی با قوانین و اصول پیاده سازی بیم در پروژه های ساختمانی مطابق با استاندارد به روز و قابل استناد در کل دنیا ISO 19650 پیش بروید. با کلیدواژه های متداول و اصول کار با فناوری مدلسازی اطلاعات ساختمان BIM آشنا شوید. همچنین از نیازها، پروتکل ها و عناوین و اعضای تیم، مراحل پیشرفت پروژه همراستا با اهداف آن مطلع شوید.

چرا ملزم به استاندارد ISO 19650 در پیاده سازی BIM در پروژه های ساختمانی هستیم؟

در سالهای اخیر جنبشی در مشتریان بخش دولتی و خصوصی برای توسعه شیوه های نوآورانه وجود دارد که عملکرد همه بخش ها را در محیط ساخته شده بهبود می بخشد. این شیوه‌ها شامل تولید مدل‌های اطلاعاتی مبتنی بر شی و شبیه‌سازی سیستم‌ها و دارایی‌های فیزیکی است که به مدیریت ریسک‌ها و ارائه اطمینان بیشتر در تصمیم‌گیری کلیدی کمک می‌کند. این رویکرد اتوماسیون بیشتر فرآیندهای استاندارد را در حین طراحی و ساخت و ساز و در عملیات و نگهداری امکان پذیر می کند. مدل‌های هوشمند با استفاده از اطلاعات حسگرها و دستگاه‌های شبکه‌ای و تعامل و تبادل اطلاعات با سایر سیستم‌ها از طریق اینترنت اشیا، می‌توانند در زمان تقریباً واقعی به‌روزرسانی شوند. این کار عملکرد را بهینه می کند، سلامت و ایمنی و تجربه کاربر نهایی را بهبود می بخشد و با انجام این کار، شهرهای هوشمند را قادر می سازد تا به واقعیت تبدیل شود.

برای رسیدن به این اهداف ما ملزم به پیروی قوانین و قواعد ویژه ای هستیم تا عملکرد کار را به بهترین نحوه ارتقا دهیم. در این خصوص استاندارد بین المللی ISO 1960 در ۵ بخش تهیه شد. تا تمامی نیازهای فعالان صنعت ساخت را در تهیه و تولید اطلاعات و مدیریت داده ها و دارایی ها تامین کند. لذا به شما پیشنهاد می کنیم قبل از اجرای بیم و پیاده سازی آن این استانداردها را مطالعه فرمایید.

معرفی دوره آموزشی پیاده سازی استاندارد ISO 19650

دوره آموزشی پیاده سازی استاندارد ISO 19650 در ۶ فصل و ۲۶ درس در ۶ ساعت  با توجه به نیاز های کنونی  مدیران بیم یا هماهنگ کنندگان بیم که ملزم به رعایت قوانین تولید و تهیه اطلاعات بین اعضای گروه پروژه و مدلساز هستند در صنعت ساختمان تهیه و تنظیم شده است. که هر فصل شامل تعاریف و روش های تهیه اطلاعات مربوطه با توجه به سرفصل ها می باشد.

در زیر تمامی سرفصل ها و زیر مجموعه ها به تفکیک در قالب درس و موضوع قرارگرفته و تعریف کاملی از آنچه در هر جلسه ارائه می شود وجود دارد. تا با مطالعه آن پیش از ثبت نام و شروع دوره در جریان مسیر و روند تکمیلی دروس و نوع آموزش قرار بگیرید.

پیش نیازهای دوره آموزشی پیاده سازی استاندارد ISO 19650 در پروژه های ساختمانی BIM

برای استفاده از این دوره آموزشی لازم است تا با اصول  و مبانی فناوری مدلسازی اطلاعات ساختمان آشنا باشید تا بتوانید درک درستی از مسیری که پیش روی شما قرار دارد پیدا کنید. همچنین اگر هنوز با مشاغل نوین بیم و تخصص های مورد نیاز برای کار با آن آشنا نشده اید، لازم است تا ابتدا بر روی لینک زیر کلیک کنید تا دوره پیش نیاز اصول و مبانی بیم را تهیه کنید.

دوره آموزشی اصول ومبانی بیم

 

 

برای دریافت اخبار بیشتر در این خصوص می توانید پیج تخصصی bim.coach را در اینستاگرام دنبال کنید و یا به شماره پشتیبانی ۰۹۱۰۱۲۳۵۴۷۸ در واتساپ پیام دهید.

محتوای دوره

بازکردن همه

2 دیدگاه برای “پیاده سازی استاندارد ISO 19650 در پروژه های ساختمانی BIM

  1. سعید عزیزی بروجردی میگوید:

    با توجه به بررسی سطحی و مختصری که پیرو مطالعه محور کلی این استاندارد داشتم به نظر میرسه به نوعی نظام مدیریت دانش ساختار یافته و قابل برداشت و بهره ور رو میتونه ارائه بده. در واقع اون مفهوم کلی مدیریت دانش در ابعاد مختلف به صورت مشخص و هدفمند به روند تشکیل اطلاعات و نحوه مدیریت و بهره برداری اون جهت میده.
    متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.