مدیریت تولید اطلاعات با BIM

مدیریت تولید اطلاعات با BIM
وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
ریال۸,۸۵۰,۰۰۰

دوره آموزشی آنلاین مدیریت تولید اطلاعات با BIM در استاندارد ISO 19650

با پیدایش تکنولوژی مدلسازی اطلاعات ساختمان یا BIM در دهه های اخیر، تحولی عظیم در صنعت ساخت وساز ایجاد شد. کشور های پیشرفته در این امر ابتدا به پژوهش های گسترده ای پرداخته و سپس با استفاده از استانداردها و قالب تعیین شده برای پیاده سازی این فناوری در محیط ساخت به پیاده سازی آن در محیط اجرایی پرداخته اند.اما در کشور ما با وجود اینکه فعالیت های متعددی در مسیر ترویج و توسعه BIM آغاز شده است، کمبود های چشمگیری در زمینه تهیه استانداردها و الزاماتی که باید برای پیاده سازی BIM منطبق بر محیط ساخت پروژه های کشور ایجاد گردد وجود دارد. که البته تهیه دوره های آموزشی مشابه نمونه آنلاین مدیریت تولید اطلاعات با BIM می تواند گامی مناسب در بالا رفتن آگاهی  و روش پیاده سازی بیم در پروژه های کشوری باشد.

فناوری مدلسازی اطلاعات ساختمان نیز به دلیل اینکه ابزار های بسیاری را جهت سهولت در کار و بهینه سازی مسائل ساخت و ساز در اختیار مهندسین حوزه های مختلف قرار می دهد می تواند در این مرحله از پروژه بسیار موثر واقع گردد. بدین صورت پس از تعریف پروژه به صورت دقیق می توان به مطالعات و امکانسنجی پروژه پرداخت و با استفاده از ابزار های BIM که قابلیت استفاده از آن در مطابقت طرح با سایت پروژه را امکانپذیر می سازد و همچنین مدلسازی های انجام گرفته اطلاعات ساختمان در ابتدا می تواند به صورت یکپارچه مشاهده و بررسی گردد تا از این تکنولوژی در تمامی حوزه های امکانسنجی از جمله فنی، مالی و اقتصادی، زیست محیطی استفاده گردد.نتایج این امکانسنجی ها شامل تحلیل ها و ارزیابی هایی بر پایه BIM می گردد که باعث می شود تا ذی نفعان کلیدی پروژه تصمیم گیری های بهینه ای را در مراحل ابتدایی پروژه داشته باشند.

اصول مدیریت اطلاعات BIM

قبل از انجام یک پروژه (چه در مرحله تحویل و چه در مرحله عملیاتی) باید به مشخص کردن اطلاعات و همچنین دارایی فیزیکی (به عنوان مثال، یک آجر، یک دیگ بخار یا حتی یک ساختمان کامل) توجه شود.

مدیریت اطلاعات در مورد اطمینان از این است که اطلاعات مناسب در زمان مناسب برای رسیدن به یک هدف خاص به مقصد مناسب تحویل داده می شود. الزامات اطلاعاتی هم اطلاعات ساختاریافته و هم بدون ساختار را در نظر می گیرد. مفهوم “نیاز به اطلاعات” طبق سری ISO 19650، این است که اطلاعات باید برای یک هدف خاص ایجاد شود تا شخصی از آن استفاده کند. الزامات اطلاعاتی، اطلاعات دقیقی را مشخص می کند که یک فرد به آن نیاز دارد تا در صورت دریافت آن، بتواند آن هدف را با موفقیت انجام دهد. کار مشترک به این معنی است که ما باید همیشه اطلاعات را با در نظر گرفتن استفاده از آن ایجاد کنیم.

چرا ملزم به استفاده از استاندارد ISO 19650 در پیاده سازی BIM در پروژه های ساختمانی هستیم؟

در سالهای اخیر جنبشی در مشتریان بخش دولتی و خصوصی برای توسعه شیوه های نوآورانه وجود دارد که عملکرد همه بخش ها را در محیط ساخته شده بهبود می بخشد. این شیوه‌ها شامل تولید مدل‌های اطلاعاتی مبتنی بر شی و شبیه‌سازی سیستم‌ها و دارایی‌های فیزیکی است که به مدیریت ریسک‌ها و ارائه اطمینان بیشتر در تصمیم‌گیری کلیدی کمک می‌کند. این رویکرد اتوماسیون بیشتر فرآیندهای استاندارد را در حین طراحی و ساخت و ساز و در عملیات و نگهداری امکان پذیر می کند. مدل‌های هوشمند با استفاده از اطلاعات حسگرها و دستگاه‌های شبکه‌ای و تعامل و تبادل اطلاعات با سایر سیستم‌ها از طریق اینترنت اشیا، می‌توانند در زمان تقریباً واقعی به‌روزرسانی شوند. این کار عملکرد را بهینه می کند، سلامت و ایمنی و تجربه کاربر نهایی را بهبود می بخشد و با انجام این کار، شهرهای هوشمند را قادر می سازد تا به واقعیت تبدیل شود.

برای رسیدن به این اهداف ما ملزم به پیروی قوانین و قواعد ویژه ای هستیم تا عملکرد کار را به بهترین نحوه ارتقا دهیم. در این خصوص استاندارد بین المللی ISO 1960 در ۵ بخش تهیه شد. تا تمامی نیازهای فعالان صنعت ساخت را در تهیه و تولید اطلاعات و مدیریت داده ها و دارایی ها تامین کند. لذا به شما پیشنهاد می کنیم قبل از اجرای بیم و پیاده سازی آن این استانداردها را مطالعه فرمایید.

معرفی دوره آموزشی مدیریت تولید اطلاعات با BIM

دوره آموزشی مدیریت تولید اطلاعات با BIM در ۸ درس در ۲ ساعت  با توجه به نیاز های کنونی  مدیران بیم یا هماهنگ کنندگان بیم که ملزم به رعایت قوانین تولید و تهیه اطلاعات بین اعضای گروه پروژه و مدلساز هستند در صنعت ساختمان تهیه و تنظیم شده است. که هر فصل شامل تعاریف و روش های تهیه اطلاعات مربوطه با توجه به سرفصل ها می باشد.

در زیر تمامی سرفصل ها و زیر مجموعه ها به تفکیک در قالب درس و موضوع قرارگرفته و تعریف کاملی از آنچه در هر جلسه ارائه می شود وجود دارد. تا با مطالعه آن پیش از ثبت نام و شروع دوره در جریان مسیر و روند تکمیلی دروس و نوع آموزش قرار بگیرید.

دستاوردهای دوره آموزشی

آشنایی با  استانداردهای بیم، دستورات و درایورهایی که منجر به آخرین دستور مدیریت اطلاعات شده است.

تسلط به اصطلاحات بین المللی مربوط به مدیریت اطلاعات و BIM

اطمینان در تشریح عناصر کلیدی فرآیند مدیریت اطلاعات ISO 19650

درک، تهیه، برنامه ریزی و تولید اطلاعات توسط اعضای ذیصلاح

شناسایی نیازهای ذینفعان و طرف های کلیدی درگیر، اهداف پروژه و نحوه انتخاب اعضای ناسب برای تیم پروژه

این دوره آموزشی برای تمام متخصصان AEC، ساخت و ساز که تمایل به مدیریت اعضای گروه پروژه را دارند  از جمله:

دانشگاه ها, مسئولان محلی, معماران, مهندسان, طراحان, سازندگان, مدیران پروژه, مدیران دارایی, مدیران اطلاعات،مدیر BIM بیم منیجر، هماهنگ کننده های BIM

مناسب و مفید است.

پیش نیازهای دوره آموزشی مدیریت تولید اطلاعات با BIM

برای استفاده از این دوره آموزشی لازم است تا با اصول  و مبانی فناوری مدلسازی اطلاعات ساختمان آشنا باشید تا بتوانید درک درستی از مسیری که پیش روی شما قرار دارد پیدا کنید. همچنین اگر هنوز با مشاغل نوین بیم و تخصص های مورد نیاز برای کار با آن آشنا نشده اید، لازم است تا ابتدا بر روی لینک زیر کلیک کنید تا دوره پیش نیاز اصول و مبانی بیم را تهیه کنید.

دوره آموزشی اصول ومبانی بیم

همچنین برای درک درست قواعد و الزامات مطرح شده در این دوره نیاز است تا دوره ی پیاده سازی استاندارد ISO 19650 در پروژه های ساختمانی را بگذرانید. این دوره شما را با تعاریف و کلید واژه های مطرح شده در استاندارد، روش های تولید اطلاعات، انتقال آن و اعضای مرتبط در یک پروژه آشنا می کند. همچنین با مطرح کردن نمونه هایی با روش و عملکرد استاندارد ISO 19650 در پروژه های ساختمانی آشنا می شوید.

دوره آموزشی پیاده سازی استاندارد ISO 19650 در پروژه های ساختمانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.