ماتریس مسئولیت ها و تیم سازی در BIM

ماتریس مسئولیت ها و تیم سازی درBIM
وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
ریال۱۱,۸۴۵,۰۰۰

دوره آنلاین تیم سازی و ماتریس مسئولیت ها در BIM با محوریت استاندارد ISO 19650

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده همه گیر از ان در تمامی جنبه های زندگی و صنایع مختلف، صنعت ساختمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با تولد فناوری مدلسازی اطلاعات ساختمان BIM در این عرصه با تکنولوژی همراه و همگام شده است. همچنین با تغییرات بسیاری  مواجه شد و مشاغل جدید همراستا با عملکرد این فناوری که نیازمند مهارت ها و تخصص های ویژه در این خصوص بود نیز بوجود آمد.  دوره تیم سازی و ماتریس مسئولیت ها در BIM یک نمای کلی از مدیریت اطلاعات با استفاده از BIM با پیروی از استاندارد بین المللی جدید (ISO 19650 قسمت ۱ و ۲و ۳) ارائه می دهد. پس از تکمیل، شما آماده اجرای فرآیند تیم سازی در سازمان خود خواهید بود.

امتیازات استفاده از فناوری BIM

با حرکت به سمت روش های دیجیتالی کار، ضرورت مدیریت اطلاعات با کیفیت، بیشتر می شود. به منظور باز کردن کارایی و استفاده مؤثر و استفاده مجدد از اطلاعات، باید اطلاعات را به شیوه ای سازگار و ساختاریافته مشخص، تولید، بررسی، تأیید و مبادله کنیم. در حالی که استفاده از فناوری مزایای بسیاری را به همراه دارد، بر این رویکردهای سازگار و ساختارمند متکی است. خطرات ناشی از تدارکات و مدیریت ضعیف اطلاعات ارائه شده به صورت دیجیتالی را می توان از طریق، به عنوان مثال، دسترسی یا توزیع نامناسب اطلاعات و نقض های امنیتی، بیشتر از نمونه قبلی آنالوگ آن در نظر گرفت.

هر یک از اعضای تیم پروژه دارای وظایف مدیریت اطلاعات هستند که باید با واگذاری فعالیت های مرتبط به افراد مناسب در سازمان خود انجام دهند. اینکه در جهت پیشرفت پروژه ورسیدن به اهداف آن ما نیازمند چه افرادی با چه مهارت ها و تجربیاتی هستیم. چالشی است که مدیران با آن روبرو هستند. در ایم خصوص گروه ایران بیم با توجه به نیازهای دست اندرکاران ساخت دوره ی آموزشی تیم سازی و ماتریس مسئولیت ها در BIM را تهیه کرده است.

چرا ملزم به استاندارد ISO 19650 در پیاده سازی BIM در پروژه های ساختمانی هستیم؟

در سالهای اخیر جنبشی در مشتریان بخش دولتی و خصوصی برای توسعه شیوه های نوآورانه وجود دارد که عملکرد همه بخش ها را در محیط ساخته شده بهبود می بخشد. این شیوه‌ها شامل تولید مدل‌های اطلاعاتی مبتنی بر شی و شبیه‌سازی سیستم‌ها و دارایی‌های فیزیکی است که به مدیریت ریسک‌ها و ارائه اطمینان بیشتر در تصمیم‌گیری کلیدی کمک می‌کند. این رویکرد اتوماسیون بیشتر فرآیندهای استاندارد را در حین طراحی و ساخت و ساز و در عملیات و نگهداری امکان پذیر می کند. مدل‌های هوشمند با استفاده از اطلاعات حسگرها و دستگاه‌های شبکه‌ای و تعامل و تبادل اطلاعات با سایر سیستم‌ها از طریق اینترنت اشیا، می‌توانند در زمان تقریباً واقعی به‌روزرسانی شوند. این کار عملکرد را بهینه می کند، سلامت و ایمنی و تجربه کاربر نهایی را بهبود می بخشد و با انجام این کار، شهرهای هوشمند را قادر می سازد تا به واقعیت تبدیل شود.

برای رسیدن به این اهداف ما ملزم به پیروی قوانین و قواعد ویژه ای هستیم تا عملکرد کار را به بهترین نحوه ارتقا دهیم. در این خصوص استاندارد بین المللی ISO 1960 در ۵ بخش تهیه شد. تا تمامی نیازهای فعالان صنعت ساخت را در تهیه و تولید اطلاعات و مدیریت داده ها و دارایی ها تامین کند. لذا به شما پیشنهاد می کنیم قبل از اجرای بیم و پیاده سازی آن این استانداردها را مطالعه فرمایید.

در این خصوص گروه ایران بیم برای سهولت در بکار گیری استانداردها و درک درست مفاهیم آن دوره های مرتبط با استانداردهای ISO 19650 را برای شما دست اندرکاران و ذینفعان صنعت ساخت فراهم کرده است.

معرفی دوره آموزشی ماتریس مسئولیت ها و تیم سازی در BIM

دوره آموزشی تیم سازی در BIM در ۱۱ درس در ۳ ساعت  با توجه به نیاز های کنونی  مدیران بیم یا هماهنگ کنندگان بیم که ملزم به انتخاب اعضای گروه پروژه و مدلساز هستند در صنعت ساختمان تهیه و تنظیم شده است. که هر فصل شامل تعاریف و روش های عضوگیری مربوطه با توجه به سرفصل ها می باشد.

در زیر تمامی سرفصل ها و زیر مجموعه ها به تفکیک در قالب درس و موضوع قرارگرفته و تعریف کاملی از آنچه در هر جلسه ارائه می شود وجود دارد. تا با مطالعه آن پیش از ثبت نام و شروع دوره در جریان مسیر و روند تکمیلی دروس و نوع آموزش قرار بگیرید.

دستاوردهای دوره آموزشی تیم سازی و ماتریس مسئولیت ها در BIM

آشنایی با تاریخچه BIM، استانداردهای قبلی، دستورات و درایورهایی که منجر به آخرین دستور مدیریت اطلاعات شده است.

تسلط به اصطلاحات بین المللی مربوط به مدیریت اطلاعات و BIM

اطمینان در تشریح عناصر کلیدی فرآیند مدیریت اطلاعات ISO 19650-2

درک، تهیه، برنامه ریزی و تولید اطلاعات توسط اعضای ذیصلاح

شناسایی نیازهای ذینفعان و طرف های کلیدی درگیر، اهداف پروژه و نحوه انتخاب اعضای ناسب برای تیم پروژه

این دوره آموزشی برای تمام متخصصان AEC، ساخت و ساز که تمایل به مدیریت اعضای گروه پروژه را دارند  از جمله:

دانشگاه ها, مسئولان محلی, معماران, مهندسان, طراحان, سازندگان, مدیران پروژه, مدیران دارایی, مدیران اطلاعات،مدیر BIM بیم منیجر، هماهنگ کننده های BIM

مناسب و مفید است.

 

پیش نیازهای دوره آموزشی تیم سازی و ماتریس مسئولیت ها در BIM

برای استفاده از این دوره آموزشی لازم است تا با اصول  و مبانی فناوری مدلسازی اطلاعات ساختمان آشنا باشید تا بتوانید درک درستی از مسیری که پیش روی شما قرار دارد پیدا کنید. همچنین اگر هنوز با مشاغل نوین بیم و تخصص های مورد نیاز برای کار با آن آشنا نشده اید، لازم است تا ابتدا بر روی لینک زیر کلیک کنید تا دوره پیش نیاز اصول و مبانی بیم را تهیه کنید.

دوره آموزشی اصول ومبانی بیم

همچنین برای درک درست قواعد و الزامات مطرح شده در این دوره نیاز است تا دوره ی پیاده سازی استاندارد ISO 19650 در پروژه های ساختمانی را بگذرانید. این دوره شما را با تعاریف و کلید واژه های مطرح شده در استاندارد، روش های تولید اطلاعات، انتقال آن و اعضای مرتبط در یک پروژه آشنا می کند. همچنین با مطرح کردن نمونه هایی با روش و عملکرد استاندارد ISO 19650 در پروژه های ساختمانی آشنا می شوید.

دوره آموزشی پیاده سازی استاندارد ISO 19650 در پروژه های ساختمانی

 

 

برای دریافت اخبار بیشتر در این خصوص می توانید پیج تخصصی bim.coach را در اینستاگرام دنبال کنید و یا به شماره پشتیبانی ۰۹۱۰۱۲۳۵۴۷۸ تماس بگیرید یا در واتساپ پیام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.