اهمیت و امتیاز BIM در ساخت و ساز

اهمیت-BIM-در-ساخت-و-ساز

دوره آموزش آفلاین اهمیت و امتیاز BIM در ساخت و ساز

مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) یک فرآیند مدل سازی نرم افزاری هوشمند است که معماران، مهندسان و پیمانکاران می توانند از آن برای همکاری در طراحی، ساخت و بهره برداری ساختمان استفاده کنند. دوره اهمیت و امتیاز BIM در ساخت و ساز شما را با امتیازات استفاده از این فناوری ممتاز آشنا کرده و راه درست ادامه مسیر در راستای BIM را هموار می کند.

ساخت و ساز فرآیند پیچیده ای است که صدها نفر از تخصص های مختلف را در بر می گیرد: معماران، مهندسان، متخصصان تجارت، پیمانکاران، تجار، کارگران ساختمانی و غیره. نکته قابل تامل همکاری های درست بین این عوامل برای ساختن یک بنای مفید و کارآمد می باشد. همچنین روش درست بهره برداری و نگهداری از آن در طول استفاده نیز بسیار پراهمیت است.

چرا BIM اینقدر مهم است؟

اگر با دقت بیشتری به نمودارهای رشد کاربرد مدلسازی اطلاعات ساختمان موجود در وبسایت های معتبر نگاه کنید متوجه پیشرفت چشمگیر استفاده از سیستم BIM خواهید شد. مزایای BIM از طریق اتصال تیم‌ها، گردش کار و داده‌ها در کل چرخه عمر پروژه – از طراحی و مهندسی گرفته تا ساخت و ساز و عملیات – برای دستیابی به روش‌های بهتر کار و نتایج بهتر است.

اهمیت BIM در ساخت و ساز
اهمیت BIM در ساخت و ساز

اگر می خواهید از قافله عقب نمانید، با اهمیت BIM در ساخت و ساز آشنا شوید!

فناوری BIM برای ایجاد و مدیریت داده ها در طول فرآیند طراحی، ساخت و عملیات استفاده می شود. BIM داده‌های چند رشته‌ای را برای ایجاد نمایش‌های دیجیتالی دقیق که در یک پلتفرم ابری باز برای همکاری بلادرنگ مدیریت می‌شوند، ادغام می‌کند. استفاده از BIM به شما دید بیشتر، تصمیم گیری بهتر، گزینه های پایدارتر و صرفه جویی در هزینه پروژه های ساختمانی AEC را می دهد.

طبق گزارش سازمان ملل، تا سال ۲۰۵۰ جمعیت جهان به ۹.۷ میلیارد نفر خواهد رسید. صنعت جهانی AEC باید به دنبال راه‌های هوشمندتر و کارآمدتر برای طراحی و ساخت باشد، نه تنها به عنوان وسیله‌ای برای هماهنگی با تقاضای جهانی، بلکه برای کمک به ایجاد فضاهایی که هوشمندتر و انعطاف‌پذیرتر هستند.

هنوز هم تردید دارید؟

فناوری BIM نه تنها به تیم های طراحی و ساخت اجازه می دهد تا کارآمدتر کار کنند، بلکه به آنها اجازه می دهد. تا داده هایی را که در طول فرآیند ایجاد می کنند برای بهره برداری از عملیات و فعالیت های تعمیر و نگهداری جمع آوری کنند. به همین دلیل است که دستورات BIM در سراسر جهان در حال افزایش است.

این دوره شامل چه بخش هایی است؟

این دوره در ۷ بخش برای شما علاقمندان به فناوری های نوین ساختمانی تهیه شده است. در زیر با مراجعه به سرفصل دروس به بررسی محتوایان آن بپردازید. قابل توجه شما این دوره شامل پیش نیازی است که بهتر است ابتدا آن را بگذرانید.

بعد از اینکه با اصول اولیه بیم توسط دوره آفلاین آموزش بیم BIM آشنا شدید. می توانید این دوره را با خیالی آسوده مشاهده کرده و درک بهتری از بیم داشته باشید. و به زبان خودمون درک درستی از عملکرد آن پیدا کردی حالا می تونی مطابق رشته تحصیلی یا شاخه فعالیتت در ساختمان. دوره تخصصی مناسب رو انتخاب کنی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.