تنظیمات تنظیمات ذخیره خودکار NavisWorks Auto Save (ناویس ورکس)

Auto Save ناویس ورکس تنظیمات ذخیره

آموزش نکته ای نرم افزار ناویس ورکس – تنظیمات ذخیره خودکار NavisWorks

برای انجام تنظیمات مربوط بهتنظیمات ذخیره خودکار NavisWorks در نرم افزار ناویس ورکس کافیست پس از راه اندازی نرم افزار دکمه N یا همان Application Button را بفشارید تا پنجره مربوط به آن باز شود. حال در پایین صفحه دکمه Option را بفشارید، در این حالت پنجره ای با نام Options Editor در تصویر نمایان می شود.از زیر شاخه مربوط به  General روی گزینه Auto-Save کلیک کنید. در این جا تنظیمات مربوز به دخیره خودکار نرم افزار نمایان می شود.

 

آموزش نکته ای نرم افزار ناویس ورکس options editor - تنظیمات ذخیره خودکار Auto Save
شکل۱- آموزش نکته ای نرم افزار ناویس ورکس – تنظیمات ذخیره خودکار NavisWorks

 

شما می توانید با علامت گذاری گزینه Enable Auto-Save فرایند ذخیره سازی خودکار در نرم افزار ناویس ورکس را فعال یا غیر فعال نمایید. پس از آن برای تعیین مسیر ذخیره ی فایل ها گزینه Auto-Save to a specific directory را فعال کرده و از طریق دکمه Browse مسیر ذخیره سازی را بروی کامپیوتر مشخص کنید.

 

[box type=”info” align=”alignright” class=”” width=”100%”]همچنین مطالعه شود : آموزش تنظیمات صفحه نمایش Interface ناویس ورکس [/box]

 

همچنین برای مدیریت کردن حجم فایل های ذخیره شده به صورت خودکار در نرم افزار می توانید مقدار مناسبی را برای گزینه Manage Disk Space تعیین کنید. بدین ترتیب با تکمیل شدن ظریفیت یا حافظه مربوط به پوشه فایل های قدیمی تر به صورت خودکار حذف شده و نمونه های جدید به جای آن در پوشه مذبور قرار می گیرند.

 

شکل 2 - آموزش نکته ای نرم افزار ناویس ورکس - تنظیمات Auto Save
شکل ۲ – آموزش نکته ای نرم افزار ناویس ورکس – تنظیمات Auto Save

 

 

اگر تمایل دارید تا ذخیره خودکار در پوشه ای انجام شود که شما فایل جاری را ذخیره کرده اید و  نیازی به انجام تنظیمات بالا نداشته و کافی است تا گزینه Auto-Save alongside the current file را علامت گذاری کنید. همچنین برای تعیین زمان انجام ذخیره سازی فایل عدد مورد نظرتان را به مقیاس دقیقه در پنجره Time between saves وارد نمایید. و برای تعیین تعداد فایل های Backup از پروژه ی جاری روی نرم افزار در طول کار با آن عدد موردنظر را در بخش History تایپ کنید. بدین ترتیب از ازدحام بیش از اندازه فایل ها در پوشه ی تعیین شده جلوگیری می کنید.

نویسنده: شیدا یوسفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.