کارآفرینی با فناوری های نوین در صنعت ساختمان

کارآفرینی با فناوری های نوین در صنعت ساختمان

کارآفرینی با فناوری های نوین در صنعت ساختمان

صنعت ساخت و ساز در حال استفاده از فناوری است تا مدیریت ساخت و ساز و عملیات سایت را کارآمدتر و پایدارتر کند. روندهای اصلی صنعت ساخت و ساز شامل مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM)، رباتیک ساختمانی و استفاده از مصالح ساختمانی پیشرفته است. علاوه بر این، همه‌گیری COVID-19 نیاز به روش‌های جدیدتر ساخت‌وساز را ایجاد می‌کند که به ایمنی و مقررات کارگران پایبند باشد. از این رو، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های بزرگ به طور فزاینده‌ای نوآوری‌هایی را در زمینه پیش‌ساخته، ایمنی کارگران و روباتیک ساختمانی توسعه می‌دهند. به طور موازی، راه حل های چاپ سه بعدی و ساختمان سبز به طور قابل توجهی اثرات منفی ساخت و ساز بر محیط زیست را کاهش می دهند.

طبق آمار مرکز نوآوری های سال ۲۰۲۲ در صنعت ساخت و ساز شاهد ۱۰ گرایش  و ۲۰ استارتاپ هستیم

برای این تحقیق عمیق در مورد گرایش‌ها و استارت‌آپ‌های برتر صنعت ساخت‌وساز،  نمونه‌ای از ۳۵۵۰ استارت‌آپ و استارت‌آپ جهانی را تجزیه و تحلیل شده است. نتیجه این تحقیق، هوش نوآوری مبتنی بر داده است که با ارائه یک نمای کلی از فن‌آوری‌ها و استارت‌آپ‌های نوظهور در صنعت ساختمان، تصمیم‌گیری استراتژیک را بهبود می‌بخشد. این بینش‌ها از طریق کار با پلتفرم StartUs Insights مبتنی بر داده‌های کلان و هوش مصنوعی ما به دست می‌آیند که بیش از ۲۰۹۳۰۰۰ استارت‌آپ و اسکیل‌آپ را در سطح جهانی پوشش می‌دهد. این پلتفرم به سرعت یک نمای کلی جامع از فناوری‌های نوظهور در یک زمینه خاص ارائه می‌کند و همچنین استارت‌آپ‌ها و بزرگ‌آپ‌های مربوطه را در همان ابتدای کار شناسایی می‌کند.

در نقشه نوآوری ، شما یک نمای کلی از ۱۰ روند و نوآوری برتر صنعت ساخت و ساز را که بر شرکت های ساختمانی در سراسر جهان تأثیر می گذارد، دریافت می کنید. علاوه بر این، نقشه نوآوری در ساخت و ساز، ۲۰ استارت آپ را نشان می دهد که همگی بر روی فناوری های نوظهوری کار می کنند.

۱۰ روند برتر صنعت ساخت و ساز

۱. مدل سازی اطلاعات ساختمان
۲. رباتیک ساختمانی
۳. مدیریت پروژه های ساختمانی
۴. مصالح ساختمانی پیشرفته
۵. ساخت و ساز خارج از سایت
۶. ایمنی کارگران ساختمانی
۷. نظارت بر ساخت و ساز
۸. ساختمان سبز
۹. چاپ سه بعدی
۱۰. سایت ساختمانی متصل

نمودارها تأثیر ۱۰ گرایش برتر صنعت ساخت و ساز را نشان می دهد

بر اساس نقشه نوآوری در ساخت و ساز، نمودار درختی زیر تأثیر ۱۰ روند برتر صنعت ساخت و ساز را نشان می دهد. شرکت‌ها رویکرد مشارکتی‌تری را ترجیح می‌دهند و چرخه عمر کلی ساخت‌وساز را بسیار شفاف‌تر می‌کنند. راه حل های این منظور شامل نرم افزار پیشرفته BIM و ابزارهای مدیریت مبتنی بر ابر است. شرکت ها همچنین از ربات های ساخت و ساز استفاده می کنند تا با افزایش دقت فرآیند ساخت، زمان ساخت را کوتاه کنند.

. علاوه بر این، استفاده از اینترنت اشیا (IoT) و فناوری های واقعیت، مانند واقعیت افزوده و مجازی (AR/VR) ایمنی کارگران را تضمین می کند و سایت های شغلی را به هم متصل می کند. مصالح ساختمانی پیشرفته دارای خواص افزایش یافته و متناسب با روش های ساخت و ساز مدرن مانند ساخت و ساز مدولار و پایدار هستند. علاوه بر این، فناوری نظارت و بازرسی ساخت و ساز را دیجیتالی می کند و کار را برای برنامه ریزان ساخت و ساز و ناظران سایت آسان تر می کند. چاپ سه بعدی فرآیند ساخت و ساز را خودکار می کند و نیاز به نیروی کار دستی را کاهش می دهد و در عین حال انعطاف پذیری بالاتری را نیز ارائه می دهد.

نمودار درختی تأثیر 10 روند برتر صنعت ساخت و ساز
نمودار درختی تأثیر ۱۰ روند برتر صنعت ساخت و ساز

آمار جهانی ۳۵۵۰ استارتاپ ساختمانی و Scaleup را پوشش می دهد

مطابق با نقشه راه‌اندازی جهانی نوآوریها، توزیع جهانی ۳۵۵۰ استارت‌آپ و استارت‌آپ نمونه را که برای این تحقیق تحلیل کردیم، نشان می‌دهد. Heat Map که از طریق پلتفرم کشف Insights StartUs ایجاد شده است نشان می دهد که ایالات متحده خانه اکثر این شرکت ها است، در حالی که ما شاهد افزایش فعالیت در بریتانیا، آلمان و بقیه اروپا هستیم.

برای کسب اطلاعات از جزئیات و تحلیل استارت آپ ها و گرایش های نوین به وبسایت منبع مراجعه کنید.

منبع: وبسایت  (startus-insights.com)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.