نکاتی در رابطه با انجام پروژه ها با BIM

انجام پروژه ها با BIM ایران بیم

خلاقیت و سرعت در عملیات ساخت و ساز در انجام پروژه ها با BIM

در اینجا به معرفی چند تاکتیک خلاقانه برای انجام پروژه ها با BIM و  مدیریت تغییرات احتمالی پیش آمده در پروژه های بیم می پردازیم :

۱ . حذف فاصله ها :

همکاری مدیران و رهبران بیم باید توام باشد با نزدیک شدن هر دو طرف به اهدافشان از نظر ارزیابی ها ، آموزش ، تغییرات اعتبار سنجی در پی نظرات و بررسی نقاط ضعف و قدرت .

۲ . ارتباط شفاف و مشخص :

یک برنامه ی ارتباطی شفاف، به همه ی سهامداران تعهد سازمان به بیم را نشان می دهد و به تزریق تنرژی برای تغییرات و دگرگونی های مثبت و حذف فاصله از نظریه پردازی اجرایی تا واقعیت روزانه کمک می کند .

۳ . آموزش و پرورش :

پذیرفتن تکنولوژِی بیم ، نیازمند مهارت های جدید شیوه های کاری مدرن می باشد که مشروط به سرمایه گذاری در آموزش و متقاعد کردن افراد درست و به جا در پروژه های صحیح می باشد .

۴ . قرار داد ها و ملاحظات حقوقی :

بیم و عملیات مربوط به آن ، در رابطه ی قرار دادی بین صاحبان و شرکای آن ها تاثیر گذار است . تاثیر همکاری با بیم فعال برای تغییرا فرآیند های سنتی قابل توجه است که هر یک باید به سهامداران پروژه خطاب شوند .

۵ . پذیرش، حسابرسی و کنترل کیفیت :

بازبینی پروژه ها در بیم به تیم رهبری این فرصت را می دهد تا بتواند مقدار اثربخشی سیستم بیم ، استانداردها ، فرآیندهای پروژه و مدارک و فعالیت های انجام شده را ارزیابی و بررسی نماید .

رهبری بیم می تواند ارور ها و خطاهای پروژه را دریافت کرده ، پروسه و استاندارد ها را بهبود بخشد و بهترین روش را برای ادامه و تکرار انتخاب کند .

۶ . سنجش کمال و سر رسید بیم :

رهبر بیم شاخص های کلیدی برای اندازه گیری میزان پیشرفت سازمان در جهت اهداف و نقاط عطف طراحی شده در چشم انداز را تعیین خواهد کرد .

انجام پروژه ها با BIM

پروژه ی آزمایشی بیم خود را شروع کنید:

با توجه به اقدامات زمینه ای انجام شده ، موقع آن است که یک پروژه ی آزمایشی بیم را انتخاب کنید . تکمیل یک پروژه ی الکی و جعلی یا یک مسابقه ، انجام دوباره ی یک پروژه ی انجام شده برای مقایسه ، و یا شروع یک پروژه ی زنده برای مشتری ، روش های مختلفی است که فعالان بیم کار خود را با آن ها آغاز می کنند . تمامی این ها معتبر هستند و با توجه به سطح خطاهای موجود و نیروی انسانی فعال ، به طور قابل قبولی می تواند شما را به مقصود برساند .

 

برای ارزیابی واقعی میزان تاثیر بیم در پروسه ی طراحی و ساخت ، پروژه را باید به طور مرتب در همه ی مراحل سنجید . مزایای مثبت بیم برای هر بازگشت و برآورد سرمایه باید مستند و کامل باشد .

 

شرکت ها دریافته اند که پروژه هایی که توسط بیم انجام می شوند ، سریع تر و بهتر تکمیل می شوند و بازگشت سود در آن ها بالاتر است . درست مانند حرکت از تخته ی نقاشی به اتوکد دو بعدی . حرکت به بیم ممکن است در ابتدا به برخی افت ها منجر شود ، در صورتی که برای تسلط و مهارت سیستم تغییرات لازم و ضروری است .

برای رسیدن به این مهم توصیه می شود تیم به صورت همزمان روی روی کد دو بعدی سنتی و پروژه ی بیم کار کند . گاهی ممکن است این روش معکوس باعث به وجود آمدن یک سیستم آموزشی جدید شود .

اگر گزینه ی شما یک پروژه ی زنده است ، بهتر است ارباب رجوعی پیدا کنید که تکنولوژی جدید را پذیرفته باشد و درکی نیز از چگونگی بیم داشته باشد .

انجام پروژه ها با BIM

مقاومت در برابر تغییر ، صفت مشترک همه ی انسان هاست و همچنین نیز نیاز مداوم بشر برای پیشرفت اش محسوب می شود .

حرکت به سمت بیم نیازمند حمایت های مثبت و کارمندان کلیدی است .

با همکاری برای تنظیم انتظارات درست در آغاز پروسه و روند پروژه ، تدوین نقشه ی راه و مطمئن شدن از سطح آموزش مناسب برای کارمندان ، شروع های کوچک و ساخت اعتماد به نفس و افزایش قابلیت های اصلی و کسب تجربه ، حرکت به سمت بیم با هر پروژه ی جدید ، سریع تر از قبل خواهد بود .

انجام پروژه ها با BIM: ارزیابی طرح برای برای ساخت و ساز ، برای شرکت های ساختمانی دشوار است . با ابزارهای دو بعدی نیز ، مقداری به صورت حدس و گمان مشخص می شود و حتی کسی با سال ها تجربه می تواند به هنگام مرور طرح ها و نقشه ها ، مرتکب خطا و اشتباه هایی شود . با کمک بیم شما می توانید طرح را به صورت سه بعدی و واقعی تر نشان دهید و چگونگی گردهمایی عناصر را نیز مشاهده کنید .

حتی اگر از معمار طرح ۳ بعدی هم دریافت نکردید ، می توانید با اندکی زمان و  به سادگی بر اساس نقشه های دو بعدی معماری ، یک مدل عمرانی بسازید تا قصد و هدف طرح اصلی بهتر تفهیم و مشخص شود .

شما می توانید از این مدل برای هر چیزی استفاده کنید ، برای تعیین و بررسی کمیت و چگونگی زمان بندی ها ، همچنین ترتیب و توالی در ساخت و ساز . در نتیجه شما می توانید به صاحبان در درک چگونگی انتخاب های مختلف ، تخمین هزینه ها و برنامه ریزی های زمانی و همچنین تدارکات وامکانات ، کمک کنید .

مترجم: هانیه دلیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.