فن آوری های تبدیل ساخت و ساز ( قسمت دوم)
فن آوری های تبدیل ساخت و ساز ( قسمت دوم) ، ما اغلب درباره انقلاب ساختوساز دیجیتال صحبت میکنیم ، اما پیشرفت های فنی برای تبدیل صنعت ساخت و ساز چیست؟ ما به آسمان نگاه میکنیم و ربات های جدیدی که ساخته شده اند را در حال پرواز میبینیم و کشف میکنیم که در دنیا با چه دادههای بزرگی تامین خواهد شد.
تکنولوژیهای پوشیدنی
تکنولوژی های پوشیدنی دیگر فقط برای مصرف کنندگان ساعتهای هوشمند و دستگاههای تناسب اندام و حفظ پذیرندگان اولیه نیست.
در ساخت و ساز ردیابی و نظارت شخصی بیش از حد معمول است – چه به حفظ پیگیری پرسنل در محل ساختوساز و یا بررسی اجزا حیاتی این کارخانه و ماشینآلات سنگین کمک کند.
رباتها
هیچ تصویر نمادین دیگری از آینده به جز ربات ها وجود ندارد. هنگامی که شما این کلمه را میشنوید،تصاویری از ربات های مستخدم را به یاد میآورید. رباتها از مدتها پیش با شک و تردید به طور برابر دیده شدهاند ، اما به عنوان یک داستان علمی در حقیقت باید نگران یا هیجانزده باشیم؟
وقتی نوبت به بخش ساختوساز میرسد، رباتها توانایی ایمن و موثر وظایف تکراری را دارند. برای مثال تولید محصول از قبل به کار مکانیکی متکی است و رباتها در حال حرکت در محل هستند تا به چرخش آجر های سنگی کمک کنند. در جایی که دقت و تداوم مهم است ، رباتها نقش کلیدی را ایفا میکنند.
Jeff Kowalski، مدیر اجرایی شرکت Autodesk در لاس وگاس، در گذشته، ادعا کرد که ربات ها برای ما می آیند– تا به نیاز کسانی که در چالش تکرار تبدیل و بیشترین استفاده هستند ، پاسخ دهند. تنها نگرانی موجود در مورد ربات ها این است که به طور کامل نیروی انسانی را برای تولید نتایج بهتر از کار بیرون بکشند. در حال حاضر هزینههای بالا در بسیاری از کاربردها بازدارنده این موضوع هستند.
واقعیتهای مجازی و تقویتشده
واقعیت مجازی (VR) به سرعت تبدیل به یک ابزار ضروری برای تیم های پروژه می شود که به دنبال همکاری در فضاهای مجازی یا کشف ساختارهایی که هنوز ساخته نشده اند. با ایجاد دنیای همه جانبه از طریق یک هدست ( غیر از دستگاههایی که در اواخر دهه ۱۹۹۰ ظهور کردند) و یا یک بیننده کارتن و گوشی هوشمند، شرکت کنندگان میتوانند در محیط مجازی شبکه، آموزش و غیره همکاری کنند.
تصویری که روی میدان دید شما قرار گرفته است قادر به دیدن اطلاعات عملکردی آن هستید و میتوانید از طریق هدست VR درون ساختمان پیاده روی کنید. واقعیت افزوده (AR) می تواند دقیقا همان کاری را انجام دهد که هم پوشانی های گرافیکی را به دنیای واقعی اعمال می کند. فن آوری هایی مانند HoloLens مایکروسافت و کلاه ایمنی DAQRI در آینده ای نزدیک به گزارش کمیسیون، که داده ها از صفحه های کاغذی و کامپیوتری آزاد شده و در محل ارائه می شوند، اشاره دارد.
مردم
همانند تغییر هر فرایندی – آن ها توسط افراد هدایت میشوند و نه فقط تکنولوژی. واژه ” دیجیتال بومی “ به احتمال زیاد سودمندی سابق را ندارد ( شما مجبور نیستید با یک تکنولوژی رشد کرده و آن را درک کنید ) اما هنوز به عنوان یک یادآور عمل میکند که تکنولوژی در طول زمان، به طور کامل همگرا شده و به کسبوکار تبدیل میشود. از سوی دیگر ، افراد از طرف دیگر میتوانند فرصتهای جدیدی را انتخاب کنند که ساختوساز دیجیتال میتواند به آنها عرضه و سازگار شود. ده سال پیش ما شرطبندی میکردیم که تعداد کمی از مردم به شغل خود بعنوان یک مدیر BIM یاد میکنند، امروزه این یک شرط امنتر است. ۲۰ سال از حالا ؟ مسلما منسوخ شده است . سرعت تغییر هرگز اینقدر سریع نبوده است.
نویسنده:Richard McPartland