برنامه زمان‌بندی با BIM

لذتی وصف ناپذیر در برنامه زمان‌بندی با BIM ،تجربه ای که هرگز فراموش نمی کنید!

 برنامه‌ریزی در صنعت ساخت ‌و ساز به منظور چگونگی پیشبرد پروژه با فعالیت‌ های معین و ترتیب ­دهی منطقی صورت گرفته که بدین گونه زمان موردنیاز مشخص ‌شده و جریان کلی پیشرفت در سایت هدایت می ‌شود. برنامه زمان‌بندی با BIM: برنامه‌ریزی‌ ها به‌ طور مرسوم توسط یک یا چند برنامه‌ریز حرفه‌ای متعهد با حدس قریب ‌به‌ یقین بر اساس اجراهای اخیر و دیگر داده‌های صنعت، تدوین می‌شوند.

اگرچه این شیوه‌ی زمان‌بندی برای مدت‌ها استاندارد طلایی محسوب می‌شد، ولی آن‌چنان هم کارآمد نبوده است. برنامه‌ی زمان‌بندی مرسوم مدیریت پروژه تا ۷۰% اشتباه است.

پس چرا ما به استفاده از آن ادامه می‌دهیم؟

یک جواب این است که راه‌حل دیگری موجود نیست. بسیاری از پیمانکاران اخیراً به ارزش هماهنگی مدل با اطلاعات برنامه زمان‌بندی پی برده‌اند. به‌این‌ترتیب شرکت ‌ها، شبیه‌ سازی و مشارکت با پیمانکاران فرعی را رایج کرده تا از صحت برنامه‌ریزی و ایجاد کارایی بیشتر اطمینان حاصل نمایند. هماهنگی برنامه‌ریزی در BIM، در قالب بعد چهارم و همچنین مطالعات شبیه‌سازی مدل و انیمیشن ‌های اولویت‌بندی مراحل کار ساخت در پروژه، یکی دیگر از امتیازات استفاده از این روش در صنعت ساخت‌ و ساز است.

برنامه زمان‌بندی با BIM

اطلاعات مدل جهت برنامه‌ریزی از طریق چندین روش مورد استفاده قرار می ‌گیرد. به سبب وجود عناصر مجازی و بخش‌ های هندسی در محیط مدل‌سازی با استفاده از نرم‌افزار Navis works، ادغام فایل‌های تهیه‌ شده در بخش‌ های مختلف صورت می‌ گیرد. با پیوند این قسمت به اطلاعات مدل برنامه، ویدئویی را از مراحل ساخت ایجاد کرده تا پروژه را شبیه‌سازی کند.

به ‌علاوه، شبیه ‌ساز‌ها از آشکارسازی خطاها با استفاده از روش‌های تشخیص برخورد هستند. این شبیه‌ سازی بصری آشکار کننده‌ی موضوعاتی مثل تجهیزات در نظر گرفته برای پَد های بالا آمده پیش از تکمیل فرآیند عمل‌آوری بتن یا تیرآهن‌ هایی که بدون ستون کمکی و یا روی بنا ظاهر شده‌اند، است. BIM در برنامه‌ی زمان‌بندی به ایجاد سطح بالاتری از شفافیت پروژه پرداخته و وسیله‌ ای مؤثر جهت ارتباط با یک تیم به‌طور بصری و مشاهده‌ی چگونگی پیشرفت در پروژه است.

برنامه زمان‌بندی با BIM

برنامه زمان‌بندی با BIM، با بسیاری از ابزارهایی که هم اکنون مستقیماً با هم پیوند دارند، ارتباط دقیق‌تری را برقرار کرده است. این ابزار ازجمله Navis works, Synchro, Vico باعث به روزگردانی فرآیند شده و ویرایش فایل­های مدل و برنامه‌ریزی‌ ها را آسان کرده است. به‌ علاوه، جداول زمان‌بندی را می‌توان با هزینه و اطلاعات لود کرد و پیش از شروع کار جهت اطمینان از مقادیر مواد و اندازه‌ها مورد تأیید قرار داد. از آنجایی‌که ابزارهای جمع ‌آوری اطلاعات و صنعت در حال تغییر به سمت روش ­های زمان‌بندی است، شیوه‌ های برنامه‌ ریزی مرسوم کمتر و کمتر به چشم می‌آیند.

مترجم: مونا اصغرزاده

مدرس نرم افزار روبوت استراکچر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.