امتیازات برتر Trimble Connect در امور طراحی و اجرا

امتیازات برتر Trimble Connect در امور طراحی و اجرا در ایران بیم

Connect  چگونه باعث تسهیل امور طراحی و اجرا بین معماران و مهندسان و عوامل اجرایی می شود؟

من عبدالحسین چگنی، کارشناس سازه وعضو خانواده محترم ایران بیم هستم. در این مقاله قصد دارم شما رو با یکی دیگه از ابزارهای کارآمد در مدل سازی اطلاعات ساختمان و امتیازات برتر Trimble Connect در امور طراحی و اجرا آشنا کنم.

همانطور که می دانید در پروژه هایی که با سیستم مدل سازی اطلاعات ساختمان طراحی و اجرا می شوند، طراحان و مهندسان با مدلی مبتنی بر اطلاعات روبرو هستند و می بایست تا پایان پروژه به آن پایبند باشند، تا در اتمام کار به اهداف خود در پروژه دست یابند.

 

                                                          امتیازات برتر Trimble Connect در امور طراحی و اجرا BIM

امروزه ساختمان ها نسبت به گذشته بسیار پیچیده تر هستند، بنابراین به برنامه ریزی بیشتری نیاز دارند. موفقیت شما بستگی به تجربه ساخت و ساز کل تیم ودسترسی آنها به مدل و بررسی آن دارد. نرم افزارهای “ابری” BIM، به کاربرانی که در توانایی های خود در استفاده از مدل سازی اطلاعات ساختمان(BIM) تردید دارند، اعتماد به نفس داده و منحنی یادگیری کاربران با تجربه BIM  را تسریع می بخشند. یکی از این ابزارها که ما می خواهیم برای اولین بار به شما معرفی کنیم ابزار Trimble Connect می باشند که خود مجموعه ای از ابزار موبایلی، ابزار مبتنی بر وب(شبکه های ابری) و ابزاری برای رایانه ی شما می باشد.

امتیازات برتر Trimble Connect در امور طراحی و اجرا

Trimble Connect  باعث کاهش هزینه و بهبود بهره وری برای ساختمان ها و پروژه های زیربنایی می شود.  این کار با تحکیم و یکپارچه سازی تبادل اطلاعات در طول طراحی، ساخت و راه اندازی فازهای پروژه است.

امتیازات برتر Trimble Connect در امور طراحی و اجرا: کارفرمایان، معماران، پیمانکاران و مهندسان می توانند با هر توان نرم افزاری(منظور کاربران نرم افزار های مختلف بیم است) و سخت افزاری به موقع تحویل یکپارچه ی یک پروژه را انجام دهند. این تحویل می توانند نقشه های دوبعدی (۲D)، مشخصات، اسناد، و یا مدل های سه بعدی ۳D  در مدل سازی اطلاعات ساختمان(BIM) باشد.

بسیاری از این نرم افزار می توانند فایل های خود را به دیگر نرم افزارها انتقال دهند که این فرایند اغلب می تواند بی ربط و خسته کننده و پیچیده باشد و نگه داری این اظلاعات تا تاریخ معینی دشوار می باشد.

Trimble Connect  تلاش و هزینه های مدیریت فایل ها برای ذینفعان پروژه (منظور طراحان و مهندسان و عوامل دیگر) را به حداقل می رساند ، و تمرکز شما را به پروژه خودتان برمی گرداند.

Trimble Connect برای ایجاد یک بستر کاری قدرتمند و باز برمبنای شبکه های ابری ایجاد شده است. کاربران نرم افزار های مختلف می توانند با توجه به به نیاز خود پلاگین های مورد نیاز خود را نصب کرده و از قابلیت های فوق العاده ی این بستر استفاده کنند.

این ابزارها برخی برای خانواده ی کمپانی Trimble مانند Tekla Structures و SketchUp و برخی دیگر به عنوان پلاگین برای نرم افزارهای Autodesc Revit برای اینکه کاربران این نرم افزارها نیز بتوانند مدل های خود را در Trimble Connect به اشتراک بگذارند، عرضه شده اند.

امتیازات برتر Trimble Connect در امور طراحی و اجرا: با ابزار ابری تریمبل کانکت می توان بدون نیاز به نرم افزار رویت بر روی سیستم، به مدل های آن دسترسی داشته باشند و از اطلاعات آن استفاده کنند. در مرحله ی طراحی بدون اینکه مهندسان سازه و معماران در یک مکان واحد باشند، می توانند مدل های سازه ای در Tekla Structures را برای هماهنگی با مدل های معماری که در نرم افزارهای SketchUp در فضای ابری و Revit به اشتراک بگذارند و برای طراحی تکرار شونده برای نهایی کردن مدل های سازه ای و معماری با سهولت بیشتر وسرعت بیشتری و در هر کجای دنیا که باشند، با هم ارتباط داشته باشند.

Trimble Connect به صورت آزادانه دسترسی به مدل های D3 اطلاعات ساختمان(BIM) را برای همه ذینفعان پروژه چه آنها در وب، دسکتاپ، و یا یک دستگاه تلفن همراه ایجاد کرده است. هرکسی میتواند به طور مستقیم در مدل D3 نظر بدهد و  آن نظر را به عنوان TODO به دیگر طراحان و مهندسان اختصاص دهد تا به آن رسیدگی شود. این نظر می تواند جابجایی یک تیر و یا تداخل یک لوله ی تاسیساتی با یکی از المان های سازه یا معماری باشد.

امتیازات برتر Trimble Connect در امور طراحی و اجرا iranbim

Trimble Connect ذخیره ایمن، مدیریت، و انتقال اطلاعات پروژه را از طریق شبکه های ابری ممکن می سازد.

از دیگر ویژگی های این ابزار می توان به این موارد اشاره کرد:

  • انواع مختلف گزارش از اجزای مدل که می تواند با فرمت اکسل ارائه شود
  • چک کردن تداخلات بین مدل های سازه، معماری و تاسیسات
  • اسناد و مدل ها را می توان به صورت گروه بندی شده درآورد و برای ذینفعان پروژه های مختلف ارسال کرد
  • فیلتر کردن تاریخچه ی فعالیت های انجام گرفته بر روی پروژه های مختلف
  • برنامه ریزی هماهنگ سازی فایل های تغییر داده شده بر روی رایانه ی شخصی برای کاهش زمان تاخیر در بروزرسانی آخرین فایل ها
  • ابزار فیلتر قدرتمند برای دسترسی سریع تر به نظرات و فایل های ارسال شده
  • و خیلی دیگر از قابلیت ها که نرم افزار تریمبل کانکت می تواند در اختیار ما قرار دهد.

در آموزش نرم افزار تکلا استراکچرز با رویکرد BIM ما این آموزش را در اختیار شما قرار داده ایم که شما می توانید خیلی سریعتر با این ابزار آشنا شوید.

در مقالات بعدی باز هم برای اولین بار شما اعضای محترم سایت ایران بیم را با یک ابزار دیگر از خانواده Trimble آشنا شده و نقش آن را در مدیریت اسناد، نقشه ها و اجرای ابر پروژه های آینده آشنا می کنیم.

امتیازات برتر Trimble Connect در امور طراحی و اجرا

نویسنده: ابوالفضل نوایی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.