اضافه کردن فمیلی در رویت Revit

اضافه كردن فمیلی در رویت Revit .ایران بیم

چگونه فمیلی های خود را به Revit  اضافه کنیم؟

اضافه کردن فمیلی در رویت Revit: در Revit تعداد محدودی مؤلفه‌های هم‌خانواده جاگذاری شده است. آشنایی با این مؤلفه‌ها به شما کمک می‌کند تا فرهنگ کار کردن با آنها و درک درستی از جاگذاری آنها در پروژه داشته باشید. هم‌خانواده‌هایی در محیط پروژه مثل walls ، Floors و roofs و به طور کلی هر آنچه که مستقیماً در پروژه ایجاد و تعیین می‌شود وجود دارند که به آنها System Families می‌گویند.

اما مؤلفه‌هایی که توضیح داده شده مواردی هستند که خارج از محیط پروژه ساخته شده‌اند و تنها به عنوان یک عضو وارد محیط پروژه می‌شوند که برای ایجاد و  ویرایش هر کدام از آنها باید به بخش Family Editor وارد شد. که آنها را با نام component families می‌شناسند.این عناصر عبارتند از:

  • درک انواع هم‌خانواده‌ها
  •  بارگذاری هم‌خانواده
  •  جاگذاری هم‌خانواده

اضافه کردن فمیلی در رویت Revit

آشنایی با انواع هم‌خانواده‌ها

در Revit تعداد زیادی هم‌خانواده وجود دارد. در برخی موارد شما می‌توانید برخی از آنها را به انواع و شاخه‌های دیگر تغییر دهید. اما زمانی هم می‌رسد که تعدادی از آنها تنها در یک شاخه خاص جاگذاری شده و امکان اعمال هیچ تغییری در دسته‌ی مربوط به آن نمی‌باشد.

تنها ۲ نکته مهم در این مبحث وجود دارد: اول جداول بر اساس دسته‌ای که هم‌خانواده‌ در آن لحاظ شده صورت می‌گیرد یعنی زمانی که شما یک جدول ایجاد می‌کنید در حال جدول‌بندی شاخه‌ای از هم‌خانواده‌ها هستند نه فقط خود مؤلفه.

دوم این که هر هم‌خانواده‌ای بر اساس زیرشاخه‌ی اصلی خود در پروژه بارگذاری می‌شود. کتابخانه‌ای که در Revit گردآوری شده براساس آنچه در دنیای واقعی است بوده پس اگر تا به حال از مؤلفه‌های هم‌خانواده‌ای Revit استفاده نکرده‌اید در هنگام بارگذاری هر مؤلفه به زیرشاخه‌ی مربوط به آن توجه کنید تا گزینه‌ی درست را انتخاب کنید.

در این‌جا به بررسی برخی از زیرشاخه‌های موجود در کتابخانه Revit می‌پردازیم. البته ما این‌کار را بر اساس حروف الفبا انجام نمی‌دهیم، در این جا با توجه به عملکرد مؤلفه‌های و ساختار ۲ بعدی یا ۳ بعدی و حتی تک بعدی آنها اکتفا می‌کنیم.

اضافه کردن فمیلی در رویت Revit. ایران بیم

اضافه کردن فمیلی در رویت Revit

بارگذاری هم‌خانواده‌ها

شما از طریق نوار Insert می‌توانید هم‌خانواده‌ها را به پروژه وارد کنید. کافی است به پانل Load From Library مراجعه کرده و دکمه Loud Family را بفشارید. اما اگر آنچه‌ مورد نظر شماست در کتابخانه Revit وجود ندارد نگران نباشید.

شما می‌توانید از طریق Autodesk Seek به صورت online به نمونه‌های موجود با فرمت‌های مختلف دسترسی داشته باشید. آیتم مورد نظر را در پانل Auodesk Seek وارد کنید. .

به خاطر داشته باشید زمانی که عناصر زیادی را در پروژه بارگذاری می‌کنید (مخصوصاً مواردی که از منابع Autodest نیستند) باید زمانی را برای بررسی و بازبینی آنها در نظر بگیرید. ممکن است همه‌ی آنها مخصوص استفاده در نرم‌افزار Revit نبوده و با استفاده از نمونه‌های نامناسب در پروژه خسارات جبران‌ناپذیری به آن وارد شود.

 

جاگذاری مؤلفه‌های هم‌خانواده

روش جاگذاری مؤلفه‌های در پروژه بسیار آسان است تنها به زیرشاخه هر کدام دقت کافی داشته و بعد از بارگذاری مؤلفه‌ی مورد نظر آنها با توجه به ارتباطی که با دگیر مؤلفه‌های مدلسازی شده در پروژه دارد جاگذاری نموده و به تکمیل آن اقدام کنید.

اضافه کردن فمیلی در رویت Revit

 

پروفیل‌ها

بیشتر پروفیل‌ها از قبل در پروژه‌های پیش فرض بارگذاری شده‌اند.  این پروفیل‌ها بیشتر متشکل از یک سری خطوط بهم پیوسته است که در شکل ۲ بعدی ایجاد شده‌اند. زمانی‌که آنها در پروژه بارگذاری می‌شوند می‌توان آنها را به دیگر مؤلفه‌های موجود نسبت داد.

پروفیل‌ها را نمی‌توان به صورت مستقل در پروژه استفاده کرد بلکه نیاز است تا آنها را به مؤلفه‌ای که در پروژه ایجاد شده است وارد کرد.

 

مؤلفه‌های جزئیات

مؤلفه‌های جزئیات جزء عناصر دو بعدی هستند که برای تکمیل جزئیات در پروژه‌ها کاربرد دارند. برخی از آنها به صورت ۲ بعدی و برخی ۳ بعدی نمایش داده می‌شوند

این نوع مؤلفه‌ها بیشتر شبیه بلوک‌ها در نرم‌افزار Auto CAD بوده و در حالیکه شما در حال ترسیم جزئیات به صورت دستی هستید این مؤلفه‌ها می‌تواند به تکمیل جزئیات و جاگذاری عناصر تکراری به صورت ۲ بعدی کمک کند. برای جاگذاری این‌گونه عناصر از دکمه Component واقع در پانل detail از نوار Annotate استفاده کنید.

این عناصر می‌توانند به صورت پارامتریک نیز باشند یعنی زمانی که یک مؤلفه‌ در پروژه استفاده می‌شود با تغییر در پارامترهای آن این تغییرات در تمامی مؤلفه‌های موجود اعمال می‌شود.  برای مثال زمانی که مؤلفه‌ی Bond Beam در پروژه بارگذاری می‌شود پارامترهای تعیین کننده ابعاد آن مشخص می‌شود تا بتوان به ازای ابعاد مورد نظر یکی را در پروژه وارد کرد.

در موارد دیگر detail component تنها یک عنصر گرافیکی است مثل خط برش ، خط برش به عنوان یک ماسک بر روی حجم هندسی قرار می‌گیرد و به شما اطمینان می‌دهد که حجم هندسی بعد از این خط هنوز ادامه دارد.

 

منبع: کتاب Revit Architecture 2012

ترجمه زهره یوسفی خو

1 دیدگاه برای “اضافه کردن فمیلی در رویت Revit

  1. کاربررویت میگوید:

    سلام
    من از لود فمیلی رفتم اما مواردی که دارم توی سیستم مثل مبلمان و … هیچ یک رو باز نمی کنه و یک ارور میده که نمیدونم چی هست.چه کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.