کتاب مدلسازی اطلاعات ساختمان

کتاب مدلسازی اطلاعات ساختمان

کتاب مدلسازی اطلاعات ساختمان کتابی تخصصی برای علامندان و فعالان در عرصه ساختمان و آغاز فعالیت در زمینه مدلسازی اطلاعاتی ساختمان.

نام فارسی: مدلسازی اطلاعات ساختمان

نام لاتین :   Building Information Modeling

تعداد صفحه : ۴۸

حجم فایل : ۲.۸۳MB

رمز فایل : iranbim.com

چکیده :

یکپارچگی موثر BIM شامل استفاده از ابزارهای کارآمد BIM است. اگرچه این موضوع ساده به نظر می رسد،اما نیاز به بررسی بیشتری دارد و این بدین  معناست که آیا عدم وجود این نرم افزارها و یا فروشندگان اجرایی آن ها نقش بسزایی در عدم بهینگی شیوه ی فعالیت ما خواهد داشت؟!

استراتژی های موجود جهت تحلیل تکنولوژی های نوین و انتخاب آن ها حائز اهمیت است چرا که بدین طریق عکس العمل سریع و مسئولیت تیم مشخص می گردد. استراتژی انتخاب ابزارها در صنعت ساخت به طور معمول به ۳ روش منتهی می شود که هرکدام نتایج متفاوتی را در بر خواهند داشت. روش نخست برای رسیدن به یک پارچگی ، متد pile on است. در این شیوه یک شرکت یا سازمان ابزارها را به طور پیوسته ضمیمه ای  به سیستم های فعلیشان مورد بررسی قرار می دهند.

فرضیه ی اصلی در این متد این است که شرکت با بررسی ابزار جدید کار را آغاز کرده و پس از آن به بررسی وجه مشترک ابزار با دیگر سیستم های شرکت پرداخته تا به این موضوع دست یابد که آیا محصول قادر به برآورده کردن تقاضا ها می باشد یا نه. در این صورت این ابزار،ابزار ارزشمندی به حساب می آید و می توان آن را مورد استفاده قرار داد و سپس شرکت مجموعه گسترده تری از تحقیقات را آغاز کرده تا ابزار بیشتری را مورد بررسی قرار  دهد وهدف این است که ابزارهای جدید جایگاه خود را در میان  ابزارهای مورداستفاده در شرکت باز کنند و در نهایت در بهترین مواقع مورد استفاده قرار گیرند و دیگر ابزارها کنار گذاشته شوند. این روش بی دردسرترین شیوه است که عموما به سبب آسان بودن ، نیاز اندکی به دقت و تامل دارد.

با این حال افزودن پیوسته ی ابزارهای جدید باعث سردرگمی راجع به این که کدام ابزارها اساسی بوده و کدام مورد بررسی قرار گرفته اند،می شود. متد pile on به ندرت ابزارهای جدید را در مقابل ابزارهای متداول مورد استفاده ی شرکت،ارزیابی می کند. این تلاش باعث می شود که ابزارهایی که تصمیم برای حذف برخی از آن ها اتخاذ نشده به جز در موارد ضروری در عمل با هم تداخل داشته باشد. متد pile on امکان تکرار یا ایجاد تغییرات آسان همچون kaizen (بهبود)را مهیا می سازد. با این حال یک شرکت باید سعی در انتخاب ابزارهای نه چندان زیادی داشته باشد تا باعث کاهش کارایی  شرکت جهت اجرا نشود.

راهنمای دانلود

پس از فشردن دکمه دانلود مستقیم فایل با فرمت pdf توسط دانلود منیجر به لیست دانلودها اضافه می شود. در صورت عدم باز شدن در نرم افزار دانلود منیجر روی دکمه راست کلیک کرده و لینک دانلود را کپی و سپس در نرم افزار باز کنید. 

اگر دسترسی به دانلود منیجر ندارید روی دکمه راست کرده و آدرس لینک را در browser کپی کنید. بدین ترتیب فایل کتاب به صورت مستقیم در دستگاه دانلود می شود.

در صورت بروز خطا می توانید با شماره پشتیبانی ۰۹۱۰۱۲۳۵۴۷۸ از طریق واتساپ پیام داده و یا با ایمیل info@iranbim.com با ما در تماس باشید.

تهیه شده توسط گروه ایران بیم IranBim

دانلود کتاب

 

با همه گیری و گسترش فناوری مدلسازی اطلاعات ساختمان ما شاهد ظهور مشاغل جدید در صنعت ساخت و ساز هستیم. یکی مشاغل مطرح در فناوری بیم مدیر بیم یا BIM Manager می باشد که یکی از وطایف او تهیه طرح اجرای بیم BEP است. و همچنین به لحاظ نیاز مبرم به نیروی متخصص در این سمتهای شغلی گروه ایران بیم دوره های برای پرورش افراد علاقمند در این بخش تهیه کرده است . کافیست تا بر روی دکمه زیر کلیک کنید تا با این دوره ها آشنا شوید. و مهارت لازم برای فعالیت در راستای فناوری بیم را به عنوان یک متخصص پیدا کنید.

دوره های آموزشی BIM 

 

2 دیدگاه برای “کتاب مدلسازی اطلاعات ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.