چرا شرکت های معماری بدون توجه به اولویت مشتری، ترجیح به استفاده از BIM دارند؟

بیم | مدلسازی اطلاعات ساختمان | BIM

چرا شرکت های معماری بدون توجه به اولویت مشتری، ترجیح به استفاده از BIM دارند؟

مدلسازی اطلاعات یک رویکرد مدرن است، که کاربر قادر است اطلاعات مربوط به تمام جنبه های ساخت را جمع آوری نماید. از لحاظ فنی، این یک نمایش و تصویری دیجیتالی از مشخصات فیزیکی و کاربردی امکانات BIM است. این یک مخزن از دانش مشترک از اطلاعات مربوط به تسهیلات است که مبنای اصلی برای تصمیم گیری در طول کل دوره حیات پروژه می باشد. یکپارچه بودن و منحصر به فرد بودن ابزار، به شما کمک می کند تا به هر مرحله یا هر قدم که در چرخه حیات پروژه، زمان، هزینه یا پایداری با آن درگیر هستید، دسترسی داشته باشید.

BIM ( بیم | مدلسازی اطلاعات ساختمان )  نه تنها می تواند کار خود را در تمام مراحل چرخه عمر پروژه انجام دهد، بلکه توانایی تیم پروژه را نیز افزایش می دهد، به طوریکه با هم همکاری کرده و از سایر ابزارها و تکنولوژی های خلاقانه استفاده می کند. این فرایندها می توانند پیش سازه تا مدل های مجازی را در این زمینه دربرگیرند.

چرا شرکت های معماری بدون توجه به اولویت مشتری، ترجیح به استفاده از BIM ( بیم | مدلسازی اطلاعات ساختمان ) دارند؟

امروزه، BIM جزء اصلی در زمان حال است و برای طراحی و صنعت ساخت نیز در آینده باقی می ماند. شرکت های طراحی معماری همواره در تلاش برای بهبود بخشیدن به فرایند کلی به منظور ارائه نتایج دقیق تر هستند. همه شرکت های ساخت و ساز، دارای مقدار مشخصی تعهد، در راستای دستیابی به اهداف مشتری خود، با خلاق ترین و بهترین روش های موجود. هستند.

اگر هنوز یک تازه کار هستید، باید درباره این روش کمی نگران باشید. اما اگر به مزایای بیشمار BIM ( بیم | مدلسازی اطلاعات ساختمان ) که ممکن است به آنها آگاه نباشید، از بهره وری بالا تا مشارکت در کارایی انرژی، توجه کنید، می بینید که ارزش دارد. در زیر چندین مورد عمده  از دلایل اهمیت BIM وجود دارد:

 

افزایش دقت

شکل مدلی که می تواند به راحتی توسط کاربران درک شود، همه پارامترهای درگیر را در نظر می گیرد. این امر راحتی مرور فرایند ساخت را در پی دارد، به طوریکه دقت و صحت آن را تضمین می نماید.

 

تحلیل آسان

از آنجاییکه که طرح مدل بسیار سیستماتیک است، تبدیل آن به یک تحلیل بدون اشکال را امکانپذیر کرده است. این تحلیل بسیار مهم است، که در صورت عدم اجرای فیزیکی پروژه یا جلوگیری از آسیب های پیش رو، اشکالات را به کاربر هشدار می دهد  قبل از اینکه خیلی دیر شود، تست کردن مدل های جایگزین پروژه اصلی نیز می تواند مفید و راهگشا باشد. ارزیابی نیز می تواند از نظر هزینه، پایداری و سایر پارامترهای پروژه، کیفیت نتیجه را بالا ببرد.

 

افزایش کیفیت خروجی

BIM ( بیم | مدلسازی اطلاعات ساختمان ) ، پروژه را کامل و همراه با جزئیات هر مرحله نشان می دهد. این مدل می تواند با تمام فعالیت های عملیاتی و محافظتی مورد نیاز توسط پروژه یکپارچه گردد و به راحتی به مالکان تحویل داده شود. این امر، بخشی از استراتژی مدیریت تسهیلاتی را تشکیل می دهد. همه اینها منجر به راه حل های بهتر و بهبود کیفیت خدمات به مشتری ها و ذینفعان می گردد.

خدمات مدلسازی BIM ( بیم | مدلسازی اطلاعات ساختمان ) واقعاً می تواند انقلابی را در صنعت ساخت و ساز به همراه داشته باشد، و فرصت های مهمی را برای افزایش کیفیت صنعت ایجاد نماید. و برای اطمینان، موجب پیچیده تر شدن صنعت خواهد شد. این مدل توانایی ترسیم طیف گسترده  داده ها را در یک سیستم در طول مشاوره درست درباره هزینه و پارامترهای دیگر دارد. اشتباه نیست اگر بگوییم که BIM ( بیم | مدلسازی اطلاعات ساختمان ) مطمئناً صنعت ساخت را به سطح بعدی دستاورد می برد. استفاده از این مدل برای افزایش بهره وری شما بسیار توصیه می شود.

 

منبع : www.elogictech.com

گردآورنده : محسن ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.