آموزش کار با جدول در رویت + فیلم

ایجاد جدول در revit

چگونگی ساختن جدول  و مراحل کار با آن در رویت

کاربرد جدول در نرم افزار رویت Revit بسیار زیاد بوده و این توانایی باعث شده که یکی از ابزارهای پرطرفدار طراحان و مدلسازان BIM در رویت محسوب می شود. از آنجاییکه اهمیت اول جدول در نرم افزار رویت متره و برآورد است، آموزش های کامل آن در رابطه با چگونگی استفاده از ابزار schedule برای تهیه متره و برآوردمقادیر در همین سایت با عنوان جداول و تقسیم فضا موجود است.

 

با این وجود نکاتی در رابطه با تهیه جدول در رویت موجود است که بسیاری از کاربران را در بکارگیری از آن دچار مشکل کرده است. کاربران رویت پس از آشنایی با نحوه کار ابزار schedule نیاز به اعمال برخی تغییرات یا ویرایش های خاص هستند که در کمتر جایی به ان اشاره شده است، لذا لازم دیدیم تا در رابطه با این موارد فیلم های کوتاه آموزشی تهیه کرده و در اختیار دوستان گذاریم. بسیاری از این نکات می تواند سرعت شما را در کار با این ابزار و رسیدن به هدف یاری کند.

 

روش ایجاد کردن جدول در رویت با ابزار schedule صورت می گیرید که به جز متره و برآورد به دسته بندی عناصر مدل شده در پروژه مثل دربها، پنجره ها و مبلمان ها پرداخت. همچنین برای در اختیار داشتن لیست نقشه ها و شیت ها در پروژه بهترین راه استفاده از جدول است. برای دسته بندی ستون ها و تهیه نمودار میله ای نیز می توان از همین ابزار بهره گرفت و هزاران مورد دیگر که تمامی ما تاکنون در حین مستندسازی پروژه ها به آن برخورد کرده ایم.

 

نکاتی که در این ویدئوهای آموزشی ارائه شده عبارتند از :

چگونگی ساختن جدول در رویت

 

 

فیلتر کردن برخی ویژگی ها در قالب ستون های جدول در رویت

 

 

 

مخفی سازی Hide کردت ستون های جدول در رویت

 

 

 

دسته بندی پارامترهای جدول و تقسیم بندی آنها

 

 

 

تنظیمات مربوط به شکل ظاهری جدول در رویت

 

 

 

رنگ آمیزی ستون های جدول در رویت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.