آموزش نحوه ی نسبت دادن متریال به اجسام (پارت اول)

روش های مختلف نسبت دادن متریال به یک حجم در رویت

در  نرم افزار رویت به روش های مختلفی می توان به یک حجم متریال نسبت داد، روش هایی چون استفاده از ابزار Paint، استفاده از object styles ، پارامتریک کردن متریال و …

 

نسبت دادن متریال به روش پارامتریک کردن متریال در محیط Family

هنگامی که در رویت طراحی یک آبجکت در محیط فمیلی به اتمام می رسد، گام بعدی در نظر گرفتن متریال برای آن شی می باشد. در نرم افزار رویت، متریال ها هم مانند سایر آیتم های نرم افزار، قابلیت پارامترپذیری را دارا هستند. به این منظور ابتدا شئ مورد نظر را به حالت انتخاب در می آوریم. سپس در پنجره ی properties قسمت متریال را باز می کنیم. یک پنجره باز می شود.

متریال در Revit
متریال در Revit

 

در این قسمت با زدن گزینه ی New Parameter یک پنجره ای باز می شود. در این پنجره و در قسمت Name، جهت پارامتریک شدن متریال مورد نظر، نام متریال شئ مورد نظر را تایپ می کنیم. به عنوان مثال ما نام چوب را برای این متریال در نظر می گیریم.

آموزش نحوه ی نسبت دادن متریال به اجسام
نحوه ی نسبت دادن متریال به اجسام

 

[su_note note_color=”#e5e5e5″]همچنین مطالعه شود : چگونه فرمول نویسی کنیم در رویت؟ (Formula )

[/su_note]

 

بعد از تایپ کردت نام متریال ، آن را به شئ مورد نظر نسبت می دهیم وگزینه ی ok را انتخاب می کنیم. در شکل بالا ملاحظه می کنید که یک پارامتر جدید تحت عنوان چوب به صفحه ی مورد نظر اضافه گردید.

حال کافی است برای دادن متریال چوب به شئ مورد نظر به قسمت family type در سربرگ بالا رفته و مطابق شکل زیر عمل کنید

متریال چوب به شئ مورد نظر در قسمت family type
متریال چوب به شئ مورد نظر در قسمت family type

 

بدین ترتیب متریال چوب به صورت پارامتریک برای این فمیلی در نظر گرفته شده است

 نسبت دادن متریال به اجسام
نسبت دادن متریال به اجسام

 

نویسنده : مهندس عاطفه خانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.