موزه علوم میامی (قسمت دوم)

موزه علوم میامی تاثیر bim در طراحی معماری

موزه علوم میامی

چگونگی تاثیر بیم در طراحی سیستم آب رسانی در موزه علوم میامی:

معرفی موزه علوم میامی: موزه میاسی به صورت یک اسفنج عمل می کند. سقف ساختمان دارای خواص تصفیه آب طبیعی است. سقف سبز و دیوارهای داخلی سبز تصفیه بیشتری به عنوان یک ابزار موقت برای حفظ باران ایجاد می کند تا در زمان آبیاری بتوان از آن استفاده کرد. همچنین آب باران از سطح سقف ها نیز برداشت می شود و همه آن ها در یک بخشی از فضای پارکینگ ذخیره می شود. آب هایی که بیش از ظرفیت مخزن ذخیره آب جمع آوری می شوند، به سمت چاه های جذبی هدایت می شوند. علاوه بر این، آب سیفون های سرویس بهداشتی از سیاه آب هایی که قبلا در سیستم ساختمانی استفاده شده به کار می روند.

سیستم آبیاری میاسی بر اساس آب به دست آمده از آب باران و خلیج محلی طراحی شده است. آب تازه از تصفیه آب باران به دست می آید و همچنین برای به دست آوردن نمک از آب خلیج دهانه ای در زیر ساختمان طراحی شده است. موزه علوم میامی

موزه میامی -1
موزه میامی

موزه علوم میامی

چگونگی تاثیر بیم در طراحی جریان هوا و سیستم تهویه در موزه علوم میامی:

شکل ساختمان میاسی اتفاقی نیست، بلکه به صورت مشخص براساس الگوهای جریان باد در سایت، تهویه و جریان هوا طراحی شده و به دقت بر روی آن مطالعه شده که همه این ها تاثیرات استفاده از بیم می باشد. این ساختمان به صورت یک حجم صلب در مرز شمالی و غربی سایت طراحی شده، جهت شمال غربی به دلیل بهره وری از بادهای غالب انتخاب شده است.

تیم طراحی متوجه شدند که اندازه بازشوها بیشترین تاثیر را بر کوران هوا می گذارد. برای به دست آمدن تعادل در کوران هوا، بادهایی ایجاد کردن که از لحاظ سرعت باد در محدوده آسایش است، یک تحلیل دقیق از جهات باد و باقی پتانسیل های ساخت در بیم، ایجاد یک دره باریک و عمیق را ارایه داد، به خاطر سایبان بالای زیرزمین موزه فشارهای مثبت از بین می رود. شبیه سازی های مختلف به واسطه بیم به اثبات رساند که اگر چه سایبان باعث شدت جریان هوا می شود اما این تاثیر بر روی سقف کم است، ولی تهویه هوا در طبقه همکف شرایط آسایش رو ایجاد می کرد. در نهایت طراحی مدل های مختلف باعث به دست آمدن بهینه فرم و ارتفاع در سقف شد. طراحی ساختمان های سبز

بازشوها در جنوب غربی موزه باعث می شود بتوان از مزایای بادها برای ایجاد بهینه کوران هوا و آسایش در تمام فضاها استفاده کرد. گالری ها در انتهای قسمت شرقی موزه قرار دارد و تهویه هوا در کنار آتریم به بالاترین حد خود می رسد. تمام فضاهای گالری دارای تهویه مکانیکی هستند. هوای کثیف در این فضاها توسط آتریتم دوباره به هوای خنک و تمیز تبدیل می شود. پس از آن جریان خنک هوا به طبقه ی اداری می رسد. ورقه های فتوولتاییک در بالاترین نقطه ی سقف در قسمت غربی ساختمان قرار دارد. گرمای تابشی رو جذب می کند، که باعث القای حرکت هوای همرفتی می شود.

موزه میامی -1
موزه علوم میامی

تهویه ایجاد شده برای موزه به دقت محاسبه شده که از طریق بیم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. سیستم تهویه هوا از درب ورودی شروع می شود و تا سقف و روبروی بخش اداری منتشر می شود. نوع تهویه ساختمان در هر طبقه به فرم آن قسمت وابسته می باشد.

یکپارچه سازی بیم یک ابزار کلیدی در روند طراحی است که به صورت کارآمد مدلینگ اطلاعاتی ساختمان و آنالیز اطلاعات را بین تیم مهندسین ساختمان تغییر می دهد. استفاده از بیم باعث شد که معمار پروژه بتواند همه بازخوردها را با هم هماهنگ کند و توانست مشکلات طراحی را اصلاح کند. بر این اساس، بهترین راه رسیدن به اهداف معمار، کارفرما و ساخت یک ساختمان پایدار به معنی واقعی را فراهم کرد که یک نمونه مبتکرانه از ساختمان های سبز در آینده می باشد.

منبع: http://inhabitat.com

مترجم: آرزو بهرامی

۳۴,۰۰۰ تومان

1 دیدگاه برای “موزه علوم میامی (قسمت دوم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.