مدیریت ساخت bim

مدیریت ساخت bim نوین

مدیریت ساخت bim

مدیریت ساخت bim : کابران آینده BIM این امتیاز شامل حالشان می شود که درک درستی از ارزشهای کاری که قرار است انجام دهند را داشته باشند. چرا که پروژه های بیشتری در این رابطه با BIM همراه بوده و توانمندی آن در ساخت و ساز روشن شده است، و مالکین به دنبال دستیابی به شرکتهای طرح و ساخت هستند که با BIM کار می کنند. چرا که مالکین آموزش دیده خواهان پروژه هایی هستند که کیفیت در آنها در اولویت باشد. انتخاب اعضای تیم هم برای رسیدن به هدف و موفقیت انجام می شود. شرکت های آماده همکاری با کارشناسان فارغ التحصیل از آموزشگاه ها و دانشگاه هایی هستند که به درستی مقوله همکاری با اعضا را آموزش دیده اند.

Iran_BIM_construction_managment01

 

در این میان صنعت ساختمان هم باید با BIM همراه بوده و در بیان قابلیت ها و توانایی های آن در رسیدن به اهداف پروژه ها کوشا باشد. برای مقایسه امتیازات‌ BIM صرفاً لازم نیست که توانایی های BIM را با نمونه فایل های CAD مقایسه کنیم. ما می توانیم پروژه های مختلفی که با BIM انجام شده را از نظر کیفی و کمی رعایت قوانین برای رسیدن به اهداف پروژه با هم بسنجیم. بدین ترتیب پس از انجام تحلیل عملکرد BIM در پروژه ها تصویر واضحی از تأثیرات مهم تکنولوژی بر کار و نیازمندیهای موجود برای بهینه سازی آنها در پیش روی ما قرار می گیرد. اینجاست که امکان رشد فراهم می شود. و قدرت انتقال و به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تجربیات و درسهایی که در طول کار گرفته ایم نمایان می گردد و همچنین اشخاص آموزش دیده می توانند به توسعه نرم افزارها، منابع و موارد موردنیاز پروژه ها در برآورد کمبودهای موجود در صنعت ساخت کمک شایانی کنند. در جایی که خطاها و فاصله ها نمایان می شوند شرکتهای ساختمانی می توانند از ابزارهای اختصاصی خود برای رفع آنها استفاده کنند و در نهایت به نوآوری هایی برسند که می تواند در موفقیت BIM در صنعت ساختمان نقش عمده ای داشته باشد.

Iran_BIM_construction_managment02

به هر حال چه کسی تاکنون از تکنولوژی BIM استفاده کرده و از کجا آمده است؟ و چه بهتر از آن چه کسی نیازهای این صنعت را پوشش می دهد؟

امروزه صنعت ساخت و ساز آرشیتکت ها، مهندسین و کارشناسان تکنولوژی را که تجربه کار با BIM را داشته اند به همراه خود دارد. نیاز به خلاقیت و نوآوری در تکنولوژی رو به افزایش است و این مسئله باعث ایجاد رقابت در این عرصه شده است. و خاطر نشان می کنم که این مقوله تنها به کارشناسان BIM اختصاص نداشته و حتی کارکنان را به اهمیت توجه به تکنولوژی و بهره مندی از آن ترغیب کرده است.

Iran_BIM_construction_managment05

مدیریت ساخت bim          مدیریت ساختbim          مدیریت ساخت bim           مدیریت ساختbim         مدیریت ساختbim

کاربران آینده با استفاده از ابزارهای پیشرفته تر می توانند ادامه دهنده کار شما بوده و در توسعه BIM سهیم شوند. این معماران آینده، مهندسین و مدیران آینده وارد صنعتی می شوند که از پیش آماده شده و مسلماً به سوی بهینه سازی تحویل پروژه های موفق به جامعه قدم بر می دارند. البته کاربران آینده امتیازاتی نیز دارند چرا که ۹۷ درصد از آنها دارای کامپیوترهای شخصی خواهند بود. نیمی از آنها بلاگ شخصی داشته تا بتوانند اطلاعات را با همکاران خود به اشتراک بگذارند و همچنین با بهره مندی از آموزشهایی که در رابطه با کار با نرم افزارها دیده اند و تجربه ای که از کار در پروژه های واقعی کسب کرده اند به موفقیت برسد و در کل از همپایان امروزی خود خوش شانس تر هستند.

Iran_BIM_construction_managment03

نویسنده: ابولفضل نوایی

 


بیم را از کجا شروع کنیم؟

اگر هنوز با فناوری بیم آشنا نیستید و در حال بررسی امتیازات و عملکرد آن و سود اوری ناشی از پیاده سازی آن در پروژه های مرتبط هستید به شما پیشنهاد می کنیم اطلاعات خود را با شرکت در دوره آفلاین اصول و مبانی بیم کامل کنید. در این دوره که نیازی به حضور فیزیکی شما در کلاس درس و صرف زمان و طی مسیر نمی باشد در گوشی همراه یا کامپیوتر شخصی خود فیلمهای آموزشی بارگزاری شده و می توانید در هر زمان و مکانی به آن دسترسی داشته و حتی بارها آنرا بازبینی کنید.

کما اینکه تمام مباحث مرتبط با بیم در ۱۰ فصل به صورت کامل و جامع با کیفیت بالا در اختیار شما قرار میگیرد.

تغییرات شغلی و مسیر حرکت به سمت پیشرفت و کسب موفقیت را از اینجا شروع کنید. اصول و مبانی بیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.