طراحی Family در نرم‌ افزار رویت

طراحی Family در نرم‌ افزار رویت

محیط Family در رویت

محیط Family در رویت یک محیط جذاب، گسترده و فوق‌العاده کاربردی است که امکان مدل‌سازی هر آنچه به یک پروژه در نرم‌افزار رویت الحاق می‌گردد را دارا است. به‌عنوان‌ مثال امکان مدل‌سازی عناصر سازه‌ای چون تیرها، ستون‌ها، همچنین درها، پنجره‌ها، سرویس‌های بهداشتی، روشویی‌ها، تمامی مبلمان های اداری و خانگی و عناصر الکتریکال چون لامپ‌ها و روشنایی‌ها و … که برای ایجاد یک مدل ساختمانی به کار می‌روند، همگی در محیط فمیلی فراهم است و همواره امکان ویرایش این عناصر در هر مرحله‌ای از طراحی موجود است.

طراحی Family در نرم‌ افزار رویت

یکی از نکات مهم در طراحی Family ها، قدرت پارامتریک کردن آن‌هاست؛ یعنی با قرار دادن Reference plan، اندازه‌گذاری آن‌ها و پارامتریک کردن آن‌ها امکان ایجاد ابعاد مختلف برای یک عنصر فراهم می‌گردد. به‌عنوان ‌مثال برای عناصری چون درها و پنجره که معمولاً تیپ‌های متفاوتی دارند، پارامتریک بودن یک مزیت به شمار می‌رود چرا که با بارگذاری کردن یک فمیلی در پروژه می‌توان از تیپ‌های مختلف بسته به نیاز در پروژه استفاده نمود.

در پروژه‌های مختلف با توجه به خواسته‌های طرح در قسمت‌های مختلف عناصری از شرکت‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود که می‌توان با توجه به ابعاد و ویژگی‌هایی که شرکت سازنده برای آن عنصر در نظر گرفته است به مدل‌سازی و شبیه‌سازی آن عنصر پرداخت و عیناً آن شی را وارد پروژه نمود، متریال مورد نظر را به آن نسبت داد، در متره و برآورد هزینه‌ها وارد کرد و درنتیجه به مدل‌سازی اطلاعاتی آن پرداخت.

طراحی Family - توالت فرنگی ویستا واترجت مدل 63
Family توالت فرنگی ویستا واترجت مدل ۶۳

 

طراحی Family روشویی نیم پایه‌ی رویال
Family روشویی نیم پایه‌ی رویال

 

تصاویر بالا توالت فرنگی ویستا واترجت مدل ۶۳ و روشویی نیم پایه‌ی رویال شرکت چینی مروارید را نشان می‌دهد که در نرم‌افزار رویت و در محیط Mechanical Equipment مدل‌سازی شده که در پروژه‌ی بیمارستان امام حسین کرمانشاه عملاً مورد استفاده قرارگرفته است.

[su_note note_color=”#ecf0f2″]

نویسنده: عاطفه خانی

[/su_note]

:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.