چند نکته جهت شروع کار با BIM

شروع کار با BIM روشهای کا با BIM

 شروع کار با BIM

طی دهه ی گذشته،مزایای استفاده از BIM و  شروع کار با BIM  بر اکثر دولت ها در سراسر جهان آشکار گردیده و به طور فزاینده ای در حال رشد است واستفاده از BIM در انجام پروژه های عمومی افزایش یافته است. از آغاز سال ۲۰۱۶در بریتانیا قانونی وضع شده که نیازمند BIM سه بعدی مشترک(همگانی)در بخش پروژه های عمومی می باشد.

دیگر کشورها از جمله فنلاند،نروژ،برزیل،چین،کره،سنگاپور و ایالات متحده ی آمریکا نیز قوانین مشابهی وضع کرده اند. اتحادیه ی اروپا نیز اخیرا طی صدور بیانیه ای  استفاده از BIM در پروژه های عمومی را به ۲۸ کشور زیر مجموعه ی خود توصیه کرده است.

نه تنها دولت ها و مجامع عمومی در پی استفاده از BIM هستند،بلکه شرکت ها و صنایع خصوصی نیز علاقه مند به کار با تیم های آشنا به BIM  می باشند.حتی در برخی کشورها که دولت تا کنون استفاده از BIM را رسمی قلمداد نکرده است،پیمانکارانی هستند که از این تکنولوژی در پروژه های خصوصی خود استفاده میکنند.

نقد و بررسی طرح

 شروع کار با BIM

در سراسر جهان شرکت های  طراحی و ساختی وجود دارند که باید در فعالیت های خود از BIM استفاده کنند و در این راستا در حال برنامه ریزی حرکت های خود هستند.بسیاری از این شرکت ها  در این مورد که اگر تحول و گذار آن ها در اسرع وقت رخ ندهد، توانمندیشان جهت رقابت آسیب می بیند،نگران هستند.برخی نیز معتقدند که اتخاذ این صنعت دشواراست وموجب ایجاد اختلال در فعالیت هایشان می شود.این عوامل میتوانند باعث ترغیب و یا عدم تمایل این کشورها جهت برگزینی این صنعت شوند.

علی رغم مبحث مذکور،شرکت های زیادی هستند که تا کنون BIM را با موفقیت اتخاذ کرده و در فعالیت های خود از  آن استفاده می کنند.در زیر چند گام مفید و متداول جهت تسریع فرآیند پذیرش BIM ارائه شده است:

شناختن BIM را آغاز کنید.۱ یا دو نفر از اعضای شرکت را برای فراگیری چگونگی اثر گذاری استفاده از BIM بر فعالیت های تیمی برگزینید.برای مثال،در دنیای دو بعدی،بسیاری از شرکت ها پرداختن به جزئیات را به مراحل پایانی فرآیند طراحی موکول می کنند،در صورتی که به کمک BIM می توان بسیاری از این پرداخت ها را در مراحل اولیه ی طراحی انجام داد.

افراد خود را در جریان تغییرات قرار دهید.مدیران رده بالای شرکت ،موظفند که افراد خود را در جریان تغییر متد شرکت و استفاده از BIM قرار دهند و این پیام باید به گونه ای کاملا صریح و قاطعانه با این محتوا که”ما از BIM استفاده می کنیم زیرا برای آینده ی شرکتمان ضروری است”منتقل شود.با بیان این موضوع موجب جهت دهی فعالیت های گروه به سمت مقصد مورد نظر می شود.

روش های کار با BIM

 شروع کار با BIM

در صدد رفع نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری برآیید.BIM  یک نرم افزار نیست،بلکه یک فرآیند مشارکتی متکی بر مدل های سه بعدی هوشمند است و شما برای خلق این مدل ها،نیازمند به نرم افزار هستید.زمانی را به کشف نرم افزارهای موجود اختصاص دهید واز کفایت قدرت پردازش سخت افزارهای خود اطمینال حاصل کنید.

برنامه ریزی مدیریت تغییرات خود را توسعه دهید.این برنامه ریزی باید در سطح بالایی مستند سازی شود و بیان کننده ی فعالیت های اعضای تیم پذیرنده تغییرات BIM باشد و نشان دهد که چه کسانی نیازمند آموزش هستند، این آموزش چقدر زمان بر است و شما چگونه قادر به پاسخگویی به سوالات و مسائل آن ها در این زمینه هستید.پشتیبانی از جمله مهمترین فاکتورهای مورد نظر در این زمینه است.زمانی که شما  به افراد جهت تطبیق خود با شیوه ی جدید  کاری کمک کنید،تغییرات سازمانی سریع تر و به گونه ای موفق تر رخ خواهد داد.

راغبان فراگیری BIM را شناسایی کنید.با این کار در خواهید یافت که افرادی در شرکت شما حضور دارند که به BIM علاقه مند هستند و یا قسمتی از تحصیلات خود را در باب فراگیری BIM گذرانده اند.سعی کنید که این افراد را در همه ی پروژه های خود شرکت دهید و آن ها را با آموزش اضافه بر برنامه پشتیبانی کنید.

مترجم:مارال خسروی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.