تاثیر bim در طراحی معماری موزه علوم میامی

موزه علوم میامی تاثیر bim در طراحی معماری

تاثیر bim در طراحی معماری

یکی از بهترین مثال ها برای اینکه بدانیم تاثیر bim در طراحی معماری چگونه است ، موزه علوم میامی هست، که در حال حاضر در پایین دست اسکله میامی ساخته شده و مثل یک چراغ دریایی طراحی پایدار قرن بیست و یکم عمل می کند.

به عنوان یک فرهنگ پویا، موسسه علمی آموزش و پژوهش میاسی بر روی پروژه ای با بالاترین حد استاندارد حفظ محیط زیست را هدف گذاری کرد که از نظر اقتصادی هم کاملا به صرفه باشد. در راستای این رسالت میاسی یک بستر نرم افزاری پایدار را ایجاد کرد، که برای کاربرد مردم، سیاره و رفاه آن ها باشد. موارد استفاده از بیم

خلق یک ساختمان بازتابی از آن رسالت است. میاسی که توسط گریم شو آرکیتکت طراحی شد، دپارتمان انرژی در سال ۲۰۰۹ آن را به عنوان سنبل بیم در روند طراحی و برخورد متفاوت با مسئله محیط زیست در سطح طراحی قرار داد و در نهایت یک ساختمان سبزتر تولید شد.

تاثیر bim در طراحی معماری 

گروه کیس بیلدینگ پلاس تکنولوژی رهبری رویکرد بیم پروژه را به عهده داشت و به خصوص در مدلسازی استراتژی خورشیدی، سیستم آب رسانی و شکل تهویه در فضاها و اینکه چگونه این المان ها می تواند به صورت حداکثری کار کنند تا باعث کاهش انرژی و نیاز به منابع خارجی نداشته باشند، کمک زیادی به معمار پروژه کرد. کتابخانه سبز در فیلادلفیا

موزه میامی
موزه میامی

چگونگی تاثیر بیم در طراحی سیستم های خورشیدی موزه میامی:

در موزه علوم میامی مسیرها و مکان های خورشید، برای سیستم های فعال و غیر فعال خورشیدی به دقت بررسی شد و یک طراحی جذاب به وجود آورد. با به کارگیری بیم، شرایط مختلف خورشید در روز و سال به کرات مدل شد تا به شکل ساختمان، سایبان ها و نصب صفحات فتو ولتاییک کمک کند. پانل های خورشیدی که سقف و نمای موزه را می پوشاند برای جذب انرژی خورشیدی استفاده می شود. نوارهای باریک فتوولتاییک که در فضاهایی چون آتریم ها و پنجره های سقفی از آن ها استفاده می شود که بسیار کارامد هستند، اما هرگز به پای نور خورشید نمی رسد. سیستم غیر فعال خورشیدی، به خوبی در طراحی ادغام شد، به طوری که گرمایش و سرمایش ساختمانی را فراهم کرد. در بسیاری از موارد پانل های فتوولتاییک، برای فضاهای داخلی ایجاد سایه می کند.

موزه میامی

منبع: http://inhabitat.com

 

مترجم: آرزو بهرامی

 

 

1 دیدگاه برای “تاثیر bim در طراحی معماری موزه علوم میامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.