آموزش رویت تایتل نقشه‌ها

آموزش رویت تایتل نقشه‌ها در ایران بیم

در نرم افزار رویت تاتیل‌ها نیز جز عناصر ۲ بعدی هستند. آموزش رویت تایتل نقشه‌ها: برای پروژه‌های رهبر بهتر است کار را با نمونه‌های پیش فرض تاتیل‌ها آغاز کرده و بعد به ویرایش آنها اقدام نمایید. محورهای Grid برای سازماندهی تاتیل‌ها بسیار مؤثر بوده اما همان‌طور که تا به حال به آن اشاره شده تاتیل‌ها دارای محورهای Grid نیستند پس بهتر است تعدادی به آنها اضافه کنیم.

شما می‌توانید تاتیل‌ها را در شاخه‌ی Sheet از پنجره‌ی Project Browser بیابید. روی نمونه‌ی sheet A lol دوبار کلیک کرده تا فایل مذبور در صفحه ترسیمات باز شود. بعد مراحل زیر را دنبال کنید.

آموزش رویت تایتل نقشه‌ها

۱-شیت را انتخاب کرده و بعد دکمه Edit Family را از نوار موجود بفشارید.

۲-قبل از انجام هر کاری بهتر است یک نوع خط ایجاد کنیم تا بتوان آنرا به محورهای Grid نسبت داد. که این خط می‌تواند یک خط نازک یا کم‌رنگ باشد تنها به صورتی که بتوان از آن به عنوان خط راهنما برای رسم تاتیل استفاده کرد. از طریق نوار Manage و پانل Setting گزینه object style را انتخاب کنید.

۳-زمانی که پنجره object style در صفحه باز شد روی دکمه New در زیر بخش Modify Subcategories کلیک کنید. از پنجره‌ی جدید New subcategory استفاده کرده و یک خط جدید با نام Grid Line ایجاد کنید. از طریق دکمه رو به پایین از بخش Subcategory گزینه Title Blocks را انتخاب نموده و ok نمایید.

-روی بخش Line color رفته و یک رنگ آبی کم‌رنگ برای آن در نظر بگیرید.

۵-حال نمونه خط شما آماده‌ی بهره‌برداری است. از ابزار Line واقع در پانل Detail از نوار Home کمک گرفته تا نوار Modify/place line جایگزین نوار اصلی برنامه شود. بعد گزینه Grid Line از بخش Subcategory را انتخاب نمایید.

آموزش رویت تایتل نقشه‌ها revit

۶-حال ۵ خط عمودی و ۴ خط افقی مشابه شدر صفحه رسم نمایید. این خطوط را اندازه‌گذاری نمایید (این خطوط اندازه‌گذاری در محیط پروژه نمایش داده نمی‌شوند) از دستور EQ استفاده کرده تا فاصله بین تمامی خطوط یکسان شود.

آموزش رویت تایتل نقشه‌ها: اگر می‌خواهید شیت را در پروژه بارگذاری کنید و نیاز دارید که خطوط Grid Line را همچنان در تصویر داشته باشید باید به بخش visibility/Grophic Override مراجعه کنید. اما خاموش یا روشن کردن نمایش این خطوط در محیط پروژه بسیار لازم بوده و نیاز است تا روش بهتری برای آن در نظر گرفته شود. می‌توان این کار را با نسبت دادن یک پارامتر به خط انجام داد. بعد زمانی که کار شما با خطوط Grid  پایان یافت به راضی آنرا خاموش کرده و نیازی به مراجعه به بخش‌های تنظیماتی خطوط نیست.

۷-خط Grid Line را انتخاب کرده از طریق پنجره Properties Palette دکمه کوچکی که در کنار بخش Visible در سمت راست وجود دارد را بفشارید.

۸-آموزش رویت تایتل نقشه‌ها: حال می‌توانید یک پارامتر جدید به آن اضافه کنید. دکمه Add Parameter را بفشارید تا پنجره‌ی Parameter Properties باز شود. در بخش Name نام Grid visibility را وارد کرده و روی گزینه Type کلیک نمایید. برای بخش Group Parameter Under را انتخاب کنید.

۹-بعد از پایان یافتن تنظیمات دکمه ok را بزنید. تاتیل را در پروژه بارگذاری کرده و پارامترها را به روز نمایید.

۱۰-تاتیل نقشه را انتخاب کرده و روی دکمه Edit Type از پنجره Properties Palette کلیک نمایید. تا پنجره‌ی Type Properties  باز شود. اگر شما گزینه Grid Visibility را غیر فعال نمایید خطوط مذبور در طول پروژه مخفی شده و نمایان نمی‌باشند.

۱۱-گزینه مذبور را غیرفعال کرده و به محیط پروژه با فشردن دکمه ok باز گردید. خطوط Grid در صفحه ناپدید شده‌اند. حال که با چگونگی ویرایش مؤلفه‌های ۲ بعدی هم‌ خانواده ی را آشنا شدید بهتر است به بررسی نمونه‌های ۳ بعدی بپردازیم. تا به حال به ویرایش هندسی عناصری غیر از موارد میزبان‌پذیر اقدام کردید.

 

نویسنده: زهره یوسفی خو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.