پروژه ی آزمایشی BIM

پروژه ی آزمایشی BIM بیم

راهنمای شروع به کار پروژه ی آزمایشی BIM

 

– بیم چیست؟

– چارچوبی برای جرای پروژه های آزمایشی بیم

– چشم انداز بیم

– هدایت و پیش روی توسط رهبران بیم

– پروژه ی آزمایشی بیم خود را شروع کنید !

 

پروژه ی آزمایشی BIM: حرکت کردن به سمت بیم در ابتدا مانند یک فعالیت دلهره آور به نظر می رسد ! ولی این آموزش برای شما چارچوب ساده ای را فراهم می کند تا بتوانید به کمک  آن بیم را در سازمان و شرکت خود اجرایی کنید .

اجرای موفقیت آمیز بیم نیازمند رویکرد دقیق و سازمان یافته است که به میزان هماهنگی و یکپارچگی اجزا و شرکت بستگی دارد ، آغاز به کار کردن با داشتن برنامه ریزی و چشم انداز گسترده و استفاده از توانایی افراد با تجربه ای که در زمینه ی بیم پروژه های خود را انجام داده اند مفید خواهد بود .

پروژه های آژمایشی جزئی از برنامه های پیاده شده ی بیم است که در مورد آن تفکر شده است . این آموزش خطوط چارچوب همکاری سازمان ها در برنامه ی گسترش بیم در پروژه های آزمایشی می باشد .

 

BIM چیست ؟

مدلسازی اطلاعات ساختمان پروسه ای است که با مدلسازی هوشمند یک طراحی سه بعدی شروع می شود و سپس از آن مدل برای هماهنگی ، شبیه سازی و تجسم استفاده می شود . به علاوه به صاحبان طرح و ارائه دهندگان خدمات برای بهبود بخشیدن به ساختمان ها و زیر ساخت ها و سازمان های برنامه ریزی شده ، طراحی شده ، ساخته شده و مدیریت شده کمک می کند .

پروژه ی آزمایشی BIM گروه ایران بیم
پروژه ی آزمایشی BIM

بیم میتواند با آگاهی دادن به معمار ها ، مهندسین ، متخصصان عمران و صاحبان کار ، به حل بسیاری از چالش های پیش آمده در کسب و کار کمک کند و با در اختیار گذاشتن تجارب پروژه های قبلی ، به روند طراحی و پروسه ی ساخت و ساز کمک کند .

در پروژه ای که از بیم و مزایایش استفاده می شود ، اطلاعات پروژه هماهنگ و سازگار است و در طی چرخه ی پروژه ، مزایا و سود زیادی تولید می شود .

بیم همواره برنامه ریزی ، پیش بینی هزینه ها ، کنترل پروژه و همکاری و ارتباط بین اعضای تیم را آسان تر می کند .

استفاده از بیم مطمئنا روی کسب و کار و عملیات و همچنین ابزار مورد استفاده و تکنولوژی شما تاثیر خواهد گذاشت . اگر شما میخواهید از بیم استفاده کنید ، بایدآگاه باشید که کسب و کار و عملیات خود را چگونه سازماندهی کنید و اینکه ممک

ن است برای افزایش سود آوری شرکتتان از طریق بیم ، تکنولوژی را تغییر دهید.

پروژه ی آزمایشی BIM

چهارچوبی برای اجرای یک پروژه ی بیم

اجرای بیم باید توسط شرکت به صورت کامل حمایت شود و نمی تواند به تنهایی و مانند یک ابتکار در فناوری اطلاعات یا فقط برای نظم دهی اجرا شود .

 

در هر صورت ، پشتیبانی تیم کاری توسط گروه رهبری و حمایت کارشناسان اجرای بیم از آن ، می تواند آغازی برای پذیرش و اجرای بیم در پروژه های آزمایشی و اندازه گیری و نتیجه گیری و همین طور فرصتی برای بررسی مزایا و معایب آن باشد .

اینکه پروژه ی شما چقدر بزرگ باشد ، تک ضابطه ای باشد یا چند ضابطه ای در بیم اهمیتی ندارد . با اجرای بیم شما میتواند در هر نوع پروژه ای از گردش کاری خود سود ببرید .

پروژه ی آزمایشی BIM: چهارچوب اجرا شده در اینجا ، بر اساس یک تحول سازمانی که برای آن چشم اندازی تعریف شده است شروع می شود و توسط حمایت سازمان ها و رهبری و نیروی کار آن ها انجام می شود .

این چهارچوب بر اساس سه استراتژی ضروری پایه گذاری شده است که هر کدام عملکرد بقیه را تکمیل میکند :

۱ . چشم انداز بیم

۲ . رهبر و هدایت کننده ی بیم

۳ . افزایش تغییرات یکپارچه

پروژه ی آزمایشی BIM چشم انداز بیم

الزام اجرای موفق بیم ، بیان درست و مختصر چشم انداز توسط رهبران اجرایی است . چه چیزهایی که در روند بیم برای به دست آوردن تشکیلات تصویب می شود ، و یا عناصری که باید متحول شوند و این سیر تکاملی شامل مراحل مختلف است .

این تنها یک بیانیه برای چشم انداز بیم نیست ! بلکه روایتی از بیم و تشکیلات آن است .

 

استفاده از منابع و مراجع منتشر شده و آموزش های پیاده سازی استانداردهای بیم و بهترین شیوه و تمرین ها مانند منابع زیر و همچنین کتاب کار ” گسترش پروژه های آزمایشی اتودسک ” می تواند یک نقطه ی شروع خوب باشد . ولی هیچ نقشه ی راه مشخصی برای سازمان دهی متناسب با وضعیت هر سازمان منتشر نشده است .

برای موفقیت در اجرای بیم ، سازمان ها و شرکت ها نیازمند یک استراتژی ویژه هستند که نیاز زهای خاص و قوانین تجارت خود را در آن جای دهند . داشتن یک مشاور آگاه و قابل اعتماد و یک شخص کمک کننده برای تعریف بهترین چشم انداز و اجرا ، برای موفقیت پروژه می تواند مفید باشد .

برای به دست آوردن سود واقعی از بیم ، مسئولان اجرایی باید توانایی تثبیت بیم در اهداف استراتژِکی سازمان را داشته باشند .

ملاحظات قابل توجه برای ایجاد و آفرینش چشم انداز موثر بیم :

الهام بخش و آرمانی بودن

چشم انداز باید به اندازه ای گسترده باشد که بتواند عناصر مختلف سازمان را متحد و یکپارچه پیش ببرد . تنها یک پروژه ی آزمایشی بیم که برای تمرین تکنولوژی طراحی شده باشد ، شتاب و انرژی لازم برای تقویت پیشرفت پروژه را ارائه نخواهد داد .

آموزشی

رسیدگی به تاثیرات بیم در تنظیمات و استراژدی شرکت به عهده ی رهبران اجرایی تعلیم دیده ی حوزه ی بیم می باشد . یکی از راه ها برای شروع خوب تاسیس و ایجاد رابطه ی دوستی با یک مشاور قابل اعتماد است که در زمینه ی احرای پروژه های بیم موفق بوده باشد .

تعریف ۵ سوال تعیین کننده

جواب هر کدام از ۵ سوال ” چه کسی ، چه چیزی ، کجا ، چه زمانی ، چرا ” به قسمت های مختلف برنامه ی سازماندهی جزئیات که چشم انداز بیم به آن نیاز دارد ،  پاسخ واقعی خواهد داد .

برخی از این پرسش ها چالش برانگیز خواهد بود و شاید برای یافتن پاسخ لازم باشد رهبران ریسک هایی را در تصمیم گیری های خود انجام دهند .

تنظیم مراحل اوج

با شروع استراتژی مراحل و شرایطی به وجود می آید که به منظور مقابله با وقفه های ابتدایی یا رو به رویی با احساساتی مانند خستگی های گذرا در سازمان کمک کننده است .

دیدن نقاط عطف همواره باعث پیروزی های کوتاه مدت شده و می تواند تشویق کننده و انرژی بخش باشد برای تلاش بیشتر در جهت پیشبرد چشم انداز نهایی .

پیشروی توسط رهبران

تیم رهبری باید در چشم انداز تعیین شده ، قابل پیگیری بودن تاکتیک ها را به منظور تولید و ارائه ی نتایج دلخواه و اجرا در مسیر سازمان یافته ی استراتژیک تضمین کند .

پروژه ی آزمایشی BIM

مدیریت تغییر زمان و نیز تغییرات کوچک پیش آمده در طی پروژه ، گاهی می تواند مشکل ساز بوده و نیازمند به کارگیری و خلق استراتژی های در خور و مناسب با توجه به خصوصیات خاص هر قسمت باشد .

 

مترجم: هانیه دلیر

2 دیدگاه برای “پروژه ی آزمایشی BIM

  1. سعید میگوید:

    با سلام و خسته نباشید

    مقاله ی خیلی خوبی بود . اگر امکان باشه میشه منبع انگلیسی این مقاله رو که زحمت ترجمه اش رو کشیدید معرفی کنید تا استفاده کنیم ماهایی که خارج از کشور هستیم ؟

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.