طراحی پایدار قسمت سوم

طراحی پایدار

طراحی پایدار قسمت سوم

فرایند بهینه سازی انرژی

در طراحی پایدار قسمت سوم : مصرف انرژی در ساختمان ها یک مجموعه پیچیده ار رابطه های بین محیط خارجی ساختمان, حالت ها, خصوصیات ساختمان, تجهیزات ساختمان, منابع گرمایی داخلی چگالی فضا و الگوهای استفاده از ساختمان ها می باشد. درک این  روابط راه کاهش مصرف انرژی و همزمان بهبود راحتی برای ساکنین ساختمان می باشد.

برای آگاهی از مطالب گذشته به آدرس زیر مراجعه کنید: طراحی پایدار(قسمت اول)

فرایند بهینه سازی انرژی توسعه یافته می باشد به طوری که اطلاعات برای اعضای تیم طراحی در زمانی که بیشترین منفعت را داشته باشد در دسترس خواهد بود.

بهترین راه برای فهمیدن رابطه های پیچیده در یک ساختمان استفاده از مدل انرژی دینامیک می باشد. مانند شبیه سازی آنالیز انرژی ساختمان اداره انرژی DOE-2 آمریکا می باشد. این یکی از حرفه ای ترین نرم افزارهای آنالیز انرژی می باشد که امروزه در دسترس می باشد که به استفاده کننده اجازه میدهد تا همه جنبه های ساختمان شامل فرم ها, حهت بندی ها, بارهای تجهیزات, الگوهای استفاده و سبیه این هارا مدل کند.

یک براه برای بهینه سازی عملکرد ساختمان کاهش دادن بارهای ساختمان می باشد و سپس ماکزیمم کردن یکپارچه سازی سیستم های متفاوت ساختمان می باشد.

به طور کلی ابتدا باید به معماری, جهت بندی, حجم سازی, فرم اتاق ها و امثال آن ها نگاه کرد. بعد نگاه کردن به مجموعه شامل شده شامل شده در ساختمان و در آخر کاهش بار های سرمایشی داخلی می باشد. ساختمان های انرژی خالص صفر

زمانی که همه بارها کاهش یافتند سپس به سیستم های مکانیکی دقت کنید. زمانی که همه بارها در مرحله اول کاهش یافتند شما نه تنها می توانید هزینه های عملکردی ساختمان را کاهش دهید, هزینه های اولیه را هم میتوانید کاهش دهید.

این خلاصه ای از فرایند بهینه سازی انرژی بود. در روزهای آینده در مورد ۶ مرحله این فرایند صحبت خواهیم کرد که این ۶ شرح این ۶ مرحله به صورت زیر می باشد:

  • جمع آوری اطلاعات
طراحی پایدار-3
طراحی پایدار
  • ایجاد مدل انرژی Base case
  • توصیف کردن هزینه انرژی و استفاده انرژی
  • توسعه راه حل های طراحی متناوب
  • تکرار کردن فرایند
  • پیگیری کردن

شرح مراحل در طراحی پایدار قسمت سوم :

  • جمع آوری اطلاعات :

اطلاعات Program را جمع آوری کنید مانند استفاده های ممکن از یک مکان, جمعیت, زمان های استفاده از یک مکان, تجهیزات مورد انتظار, داده های آب و هوایی, سازه های Utility rate و آیین نامه های انرژی مورد نیاز و اطلاعات سایت.بیم و طراحی پایدار

  • ایجاد مدل انرژی Base case

از DOE-2 یا دیگر مدل انرژی دینامیک برای ایجاد مدل انرژی Base case که برای برنامه وسایت معین می باشد وآن یک طراحی می باشد که آیین نامه انرژی را بازتاب میکند. چون در این مرحله طراحی خیلی توسعه نیافته است و بیشتر فرض ها داخل موقعیت های فرضی در داخل برنامه ساخته می شوند.

طراحی پایدار-3

  • توصیف کردن هزینه انرژی و استفاده انرژی

با استفاده مدل انرژی Base case یک چارت ساده که مصرف انرژی و هزینه انرژی برای ساختمان را توضیح میدهد را ایجاد کنید. این خیلی مهم است که مکان مصرف انرژی را پیدا کنید به طور مثال ساختمان ها توسط بارهای داخلی چیره شده است بارهای احاطه شده یا نیازهای تهویه. سپس یک مجموعه پارامترهای فرضی را توسعه بدهید به طوری که رابطه بین اجزا دیده بشه و بزرگترین هدف برای بهبود انرژی بتواند مشخص بشود. در این آنالیز اجزای انتخاب شده از مدل انرژی یکی یکی خاموش می شوند. این اطلاعات خود میتواند اطلاعات اساسی در انرژی پتانسیل و صرفه جویی در هزینه که میتواند برای هدایت کردن توسعه Proposed energy efficiency measures EEMs استفاده شود را برای تیم طراحی فراهم می کند.

  • توسعه راه حل های طراحی متناوب

مشخص کردن یک استراتژی برای کاهش بارهای انرژی برای همه اجزای یک پروژه با مصرف انرژی عمده به عنوان اولین هدف. اگر روشنایی و سرمایش بارهای قابل توجه هستند استراتژی روشنایی روز یک راه اولیه خواهد بود. از مدل انرژی DOE-2 برای تعیین صرفه جویی انرژی که نتیجه گرفته شده از مقایسه با حالت اصلی استفاده کنید سپس هزینه و منفعت این استراتژی را بررسی کنید تا بهترین آپشن را تعیین کنید.

  • تکرار فرایند

چون فرایند طراحی تکرارپذیر می باشد, آنالیز انرژی برای بدست آوردن بهترین نتیجه تکرار می شود.

  • پیگیری

فقط با یک مدل هزینه, دنبال کردن فرایند طراحی با آپدیت های متناوب برای مدل انرژی مهم است که تایید بشه هزینه و بودجه مدیریت شده است.

طراحی پایدار قسمت سوم

نویسنده: احسان فتاحی

۳۹,۰۰۰ تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.