آشنایی با رویت مپ

آشنایی با رویت مپ ویژگی های Revit MEP

رویت مپ REVIT MEP چیست و چگونه استفاده می شود؟(قسمت اول)

آشنایی با رویت مپ

آشنایی با رویت مپ : رویت یک نرم افزار مدل سازی اطلاعات ساختمان  (BIM)  می باشد این نرم افزار توسط شرکت Autodesk برای حرفه ای ها که در رشته مهندسی MEP مشغول هستند ساخته شده است. MEP مخفف مکانیکی، الکتریکی، و لوله کشی می باشد، که در آن سه رشته های مهندسی است که در رویت MEP وجود دارد. با استفاده از BIM بر اساس Computer-Aided-Drafting (CAD) , نرم افزار Revit MEP اطلاعات داینامیک را در مدل های هوشمند پیاده می کند و اجازه میدهد سیستم های پیچیده ساختمان به دقت طراحی شده و در یک زمان کمتر مستند بشوند.هر مدل هوشمند ایجاد شده با رویت MEP نشان دهنده یک پروژه کامل و یکپارچه است و در یک فایل دیتابیس ذخیره می شود. این کار باعث می شود  تا تغییرات ایجاد شده در یک قسمت از مدل به طور خودکار در دیگر اجزای مدل اعمال بشود، در نتیجه گردش کار برای کاربران رویت MEP را تسهیل می کند.

آشنایی با رویت مپ

این نرم افزار فرایند تصمیم گیری را به نحو بسیار چشمگیری ساده نموده و سبب هماهنگی بهتر بین مهندسین مکانیک، معمار، برق و تاسیسات می شود و اشتباهاتی که در حین کار بین تیمهای مهندسی پیش می آید را با ارائه جداولی که می توان پارامترهای مورد نظر را با توجه به نیاز انتخاب کرده ارائه نموده و  در این جداول که دارای اهمیت خاصی می باشد بیاوریم.

روش رویت مپ Revit MEP-1

مزایای استفاده از رویت مپ Revit MEP

افرادی که در حال حاضر مشغول  کار و یا به دنبال فرصت های شغلی در رشته های مهندسی مکانیک، برق، و یا لوله کشی هستند منافع بسیاری از استفاده Revit MEP را بدست می آورند. گردش کار BIM ارائه شده توسط رویت MEP نه تنها بهره وری و بازدهی را به حداکثر می رساند بلکه به ساده سازی و موثر کردن طراحی و مستند سازی گردش کار؛ بالا بردن سرعت پروژه از طراحی تا اتمام, کمک می کند. Revit MEP بسیاری از ابزارها و ویژگی های دیگری را ارائه میدهد که می تواند بهره وری مانند آنالیزعملکرد ساختمان ، یکپارچگی AutoDesk 360، مستند سازی ساخت و ساز،  محاسبات فشار و جریان، گزارش از دست دادن فشار،  مولفه های پارامتریک ، و … را افزایش دهد.

13-300x173نحوه استفاده از رویت مپ Revit MEP

آشنایی با رویت مپ

Revit MEP توسط متخصصان در بسیاری از صنایع استفاده می شود برای کمک به کاهش ریسک، توسعه طرح های با کیفیت بهتر، و بهبود ارائه پروژه. به عنوان مثال،یک شرکت تولیدی HVAC (گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع) ممکن است از رویت MEP، برای توسعه ی مدل BIM برای مشتریان مهندسی، که نه تنها موجب صرفه جویی در زمان  ساخت یک قطعه از تجهیزات می شود، بلکه به آنها  کمک می کند تا یک محصول حرفه ای ارائه بدهند. در مورد یک شرکت معماری، Revit MEP ممکن است برای سرعت بخشیدن به  طراحی و ساخت یک بیمارستان نظامی استفاده بشود؛ پیاده سازی  BIM اجازه می دهد تا هر کس که در این پروژه سهم دارد کشف کند، تجسم کند، و نتایج انتخاب های طراحی از مراحل اولیه پروژه را درک کند. در نهایت، Revit MEP برای ساده کردن و موثر کردن فرایند طراحی مهندسی با استفاده از یک مدل واحد به منظور افزایش ارتباط اهداف طراحی قبل از شروع ساخت,استفاده می شود. این به نوبه خود،  به سهامداران کمک می کند برای تصمیم گیری آگاهانه تر که نه تنها زمان آن را برای تکمیل یک پروژه را کاهش بدهد بلکه یک تاثیر قابل توجهی در عملکرد کلی ساختمان داشته باشد.

نویسنده:احسان فتاحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.