توسعه BIM برای پیمانکاران

توسعه BIM برای پیمانکاران

با بهره گیری از نرم افزار های مدیریتی مانند ناویس ورک که بیشتر جنبه  بررسی خطاها را بر عهده دارد عملکرد پیمانکاران بسیار ساده تر شده و می توانند از بروز مشکل و خطا در حین ساخت جلوگیری به عمل آورند. ( توسعه BIM برای پیمانکاران )

توسعه BIM برای پیمانکاران

متره مصالح و هزینه ‌های مربوط به آن

با در دست داشتن متره صحیح از تمامی عناصر به کار رفته در پروژه و برآورد دقیق قیمت آن محصول بر مبنای منابع تعریف شده در این زمینه می توان برنامه مالی درستی را در حین ساخت تهیه کرد و با آن پیش رفت.

آنالیز ساخت در مستندات

با در دست داشتن نرم افزار های کاربردی در آنالیز مراحل ساخت بر مبنای مستندات ارائه شده توسط طراحان می توان به آسانی مراحل را قبل از شروع عملیات آنالیز نمود.

جمع‌بندی هزینه ‌ها و کنترل آن توسط مدیران

صنعت ساخت به روش BIM کمک شایانی به پیمانکاران از نظر جمع بندی هزینه ها داشته است از این جهت که به کمک نرم افزارهای هوشمند و حرفه ای در بخش طراحی در همان مراحل اولیه طراحی می توان برآورد کاملی از هزینه های پروژه در دست داشت.

مراحل ساخت و انبار کردن مصالح

به جهت در دست داشتن متره کامل از نیازهای پروژه در هر مرحله از ساخت می توان اقدام  به تهیه و انبار کردن مصالح تعیین شده بر مبنای لیست ارائه شده کرد.

راهنمایی، تأیید و پیگیری مراحل ساخت

به منظور کنترل مراحل ساخت توسط پیمانکاران باید یک رابطه ی دوسویه با مهندسین طراح و تکنسین های ساخت باشد که این امر در صنعت BIM توسط ابزارهای پیشرفته بهینه سازی گشته و در زمان آن نیز صرفه جویی گشته است.

تحویل و در اختیار گرفتن

 

توسعه BIM برای پیمانکاران
توسعه BIM برای پیمانکاران

توسعه BIM برای پیمانکاران

اطلاعاتی که پیمانکاران از پروژه نیاز دارند:

اطلاعاتی از دیتیل های ساختمان، مدل‌ های سه ‌بعدی از جزئیات اتصالات و موارد خاص

برای دسترسی به اطلاعات کافی از دیتیل ها و جزئیات اجرایی باید از مستندات ارائه شده توسط مهندسین طراح استفاده کرد و از آنجایی که این مستندات بر مبنای دیتل های اجرایی ارائه شده توسط تولیدکنندگان ارائه می شود پس قدم اول ارائه آن ها توسط سازندگان محترم محصولات ساختمانی است. پس از آن بر مبنای بکار گیری آن در بخش های خاصی از ساختمان توسط طراحان ویرایش شده و در نهایت نمونه ی تکمیل شده در قالب مستندات پروژه تحویل پیمانکاران می گردد.

عناصر موقت، مصالحی که برای شروع عملیات ساختمانی و تجهیز کارگاه به آن نیاز است

یکی دیگر از اطلاعات مورد نیاز برای ارائه به پیمانکاران نقشه تجهیز کارگاه و تهیه لیستی از عناصر مورد نیاز در آن است که در روش ساخت به سبک BIM این عملیات در خود مراحل مدیریتی کار پس از پایان عملیات طراحی توسط نرم افزارهای پیشرفته صورت می گیرد.

اطلاعات لازم و کافی در رابطه با هر بخش از ساختمان

برای تهیه  اطلاعات در رابطه با هر بخش از ساختمان نیازی به بازنگری و انجام مراحل جدید نیست کافیست از نرم افزارهای مرتبط با موضوع که در مبحث BIM کاربرد دارند استفاده کرده تا با وارد کردن تنها اطلاعات طراحی شده در هر بخش خروجی مناسب را دریافت کرد.

نویسنده: زهره یوسفی خو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.