ویژگی های Revit MEP

آشنایی با رویت مپ ویژگی های Revit MEP

رویت مپ Revit MEP چیست و چگونه استفاده می شود؟(قسمت دوم)

ویژگی های Revit MEP

ویژگی های Revit MEP: با توجه به پیشرفتهای فراوانی که در زمینه مهندسی اطلاعات ساختمان BIM صورت گرفته است طراح های نوین از حالت ۳D فراتر رفته بطوری که در روش BIM بعد چهارم (زمان) و بعد پنجم (ارزش مالی پروژه) نیز در این نرم افزار اضافه گردیده است.
روشهای نوینی که در این نرم افزار قابل توجه و تامل می باشد، محاسبات دقیق این نرم افزار بخصوص پارامترهایی(دبی،فشار،سرعت،افت فشار سیال،….) که دارای اهمیت خاصی در کاربردهای مهندسی مکانیک بوده که این پارامترها را با توجه به نیاز شما ارائه می نماید.
درقسمت لوله کشی ساختمان شما با انتخاب وسایل بهداشتی جهت لوله کشی این نرم افزار بهترین و کوتاهترین آن را که از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه میباشد ارائه می نمایید.در طراحی با این نرم افزار، اطلاعات ثبت شده در چند قسمت آورده شده است و به راحتی می توان به آنها دست یافت. طرحهای پیشنهادی در موقع ترسیم امکان دست یابی به بهترین نوع مسیر را به ما پیشنهاد می کند. اتصال عضوهای مختلف در حین طراحی به نحوی است که امکان مزاحمت برای عضو دیگر وجود ندارد، همچنین یکی از موارد مهم کاربرد در موقع اتصال عضوها، پیشنهاد راههای مختلف اتصال است به طوریکه هیچ کدام از طرحهای پیشنهادی مزاحمتی برای اتصال عضو های دیگر ندارد.

از این نرم افزار به دلیل ارائه جداول زمانبندی می توان به عنوان مهندسی اطلاعات نام برد.
از این نرم افزار می توان جهت محاسبه و طراحی مربوط به سیستمهای گرمایشی (Piping)، فاضلاب، آب سرد و گرم، تهویه مطبوع، آتش نشانی، الکتریکال، تحلیل بار سرمایشی و گرمایشی ساختمان و حتی به عنوان نرم افزاری در محیط های صنعتی، کارخانه ها،پالایشگاهها، نیروگاهها و… استفاده نمود

ویژگی های Revit MEP

تمامی ترسیمات، طراحی و محاسبه به وسیله نرم افزار Revit MEP بصورت واقعی و هوشمند انجام گرفته و تمامی اجزاء را در سیستمهای مختلف تاسیساتی به هم متصل می نماید. از دیگر قابلیتهای این نرم افزار می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

۱) به دلیل ۳ بعدی بودن نرم افزار می توان تغییرات لازم را بر روی سیستم تاسیساتی ساختمان با توجه به نیاز، با تسلط کامل اعمال نمود.
۲) امکان تبادل فایلهای محاسباتی با دیگر نرم افزارها
۳) اتصالات لوازمات بهداشتی به بهترین نحو ممکن و با در نظر گرفتن عوامل اقتصادی آن صورت می گیرد.
۴) محاسبه قطر مناسب جهت سیستم Piping و کانالها با در نظر گرفتن عوامل بهینه سازی و اقتصادی با توجه به در نظر گرفتن سرعت و اصطکاک درون لوله ها محاسبه می کند.
۵) ترسیم و طراحی سه بعدی موتورخانه ها ( تجهیزات موتورخانه با مشخصات فنی آن در نرم افزار موجود می باشد.)
۶) حتی این امکان نیز در نرم افزار وجود دارد که اگر تجهیزاتی همانند پمپ، زانویی،…در تجهیزات اضافه شده، به نرم افزار وجود نداشت شما میتوانید این تجهیزات را به وسیله نرم افزار در محیط FAMILY و با مشخصات فنی مورد نظر خود طراحی نمایید.
۷) تعداد نفراتی که جهت تکمیل یک پروژه با هم همکاری می کنند را به حداقل می رساند. محاسبات سریع و دقیق
۸) ارائه جداول زمانبندی توسط نرم افزار مطابق بااستانداردهای مورد استفاده در ساختمان (مشخص کردن تاسیسات به کار رفته در ساختمان به همراه مشخصات از قبل تعریف شده ی آنها توسط نرم افزار)
۹) در هر اتصال بین عضوها، چندین مسیر توسط نرم افزار ارائه می گردد که با انتخاب هر مسیر براساس شرایط اتصال می توان بهترین مسیر را انتخاب کرد.
۱۰) تمامی وسایل اضافه شده به هر سیستم در نوار منو System Browser قابل نمایش می باشد.

رویت مپ-41

ویژگی های Revit MEP

پیش نیاز برای شروع یادگیری و آیتم های موجود برای یادگیری در Revit MEP

برای یادگیری Revit MEP نیاز به پیش نیاز می باشد که قبل از شروع به یادگیری می بایست Revit Architecture را از قبل یاد گرفته باشید.
مواردی که شما باید در Revit MEP یاد بگیرید :

سیستم داکت یا کانال ها

رویت مپ

آماده سازی مدل معماری برای سیستم لوله کشی Piping

سیستم لوله کشی Piping
فمیلی های MEP
شروع پروژه های Revit MEP
آشنایی با انواع View ها
درک سیستم های Revit MEP

آشنایی با ناحیه های نرم افزار

آنالیز انرژی
سیستم HVAC
سیستم لوله کشی Hydronic
سیستم Plumping
سیستم برقی Electrical
متره و شیت بند

a-12

Fabrication
اضافه کردن سیستم FC به سیستم اولیه سرمایشی و گرمایشی
مدیریت پروژه

Worksharing

نویسنده:احسان فتاحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.