راه کارهای استفاده از فایل rvt در نرم افزار Design Builder

فایل rvt در نرم افزار Design Builder در ایران بیم

 عملکرد فایل rvt در نرم افزار Design Builder

مقاله فایل rvt در نرم افزار Design Builder به کاربران نرم افزار Revit کمک می­ کند تا مدلهای اطلاعاتی خود را برای آنالیز انرژی در زمینه ­های بار سرمایش، گرمایش و روشنایی های موردنیاز در فضاها و بررسی شرایط بهینه و آسایش برای کاربران ساختمان به نرم افزار Design Builder فرستاده تا از عملکردهای آن بهترین بهره را ببرند.

انتقال درست فایل ها از یک نرم افزار با فرمت واحد به فرمت های دیگر یک مبحث مهم و قابل تأمل است در حالیکه اطلاعات نهفته و موجود در مؤلفه های مدلسازی شده در Revit کامل و بی عیب و نقص است و با اطلاعاتی که عموماً توسط نرم افزارهایی از قبیل Auto CAD که تنها شامل اشکال هندسی و خطوط است بسیار متفاوت می باشد لذا برای بررسی بیشتر فضاهای طراحی شده از نظر انرژی مورد نیاز از جمله سرمایش، گرمایش نور و محاسبه ی میزان هدر رفت آنها در فضا و میزان نیاز هر کدام برای رسیدن به شرایط آسایش می­توان آنها، را به نرم افزار Design Builder انتقال داد تا بتوان از توانایی های آن در این بخش خاص بهره برد. اصولاً این عملکرد منجر به تهیه ی یک مدل آنالیز شده می شود که داده ها بر مبنای آنالیز انرژی مورد بررسی قرار می گیرند.

استفاده از فایل rvt در نرم افزار Design Building

مراحل زیر به شما کمک می­کند تا گام به گام با روش درست انتقال فایل برای رسیدن به یک مدل آنالیز شده آشنا شوید:

  • مدلسازی معماری و یا تأسیساتی را بر مبنای استانداردهای تعیین شده در Revit انجام دهید.
  • برای ایجاد یک مدل آنالیز شده نیازمند استفاده از ابزارهای تفکیک شده هستیم که در Revit با نامهای Room برای بخشهای معماری و Space برای بخش­های تأسیساتی شناخته می­ شوند.
  • داده ها را با فرمت gbxML خروجی بگیرید.
  • فایل gbxML را برای بررسی انرژی به نرم افزار Design Builder وارد کنید.

در ضمن برای جابجا کردن فایلها ۲ روش جداگانه وجود دارد.

  • می توانید از Playein تخصصی Design Builder در Revit استفاده کنید.
  • استفاده از فرمت gbxML در Revit و فرستادن فایل­، فرمت جدید به نرم افزار Design Builder

تهیه مدل آنالیز

مدل آنالیز شده دقیقاً وابسته به فضاهایی است که توسط نرم افزار Revit تولید و تهیه شده است. اما اگر نیازمند تغییر و ویرایش در خود Design Builder باشد این عملکرد مقدور می­باشد و بدون دخالت در فایل مدلسازی شده در Revit ویرایش کرد.

استفاده از فایل rvt در نرم افزار Design Building

چگونگی Room گذاری در مدل rvt

کاربران Revit برای تفکیک فضاهای معماری از ابزارهای با نام Room استفاده می­کنند که این ابزار بیشتر معرف ویژگی­های فضا اعم از نام، کاربری، مساحت، مصالح به کار رفته در دیوارها، کف ، سقف و … است اما برای بهره­گیری از این ابزار در فرمت gbxML باید نقطه­ی توجه ما روی حجم فضاسازی اختصاص یافته در Room باشد لذا کاربران تقاضا می­شود که در حین جاگذاری Room به این امر مهم توجه داشته باشند و ارتفاع Room را مرکز توجه خود قرار دهند زیرا برای تهیه­ی یک مدل آنالیز شده مفهوم فضا در اصل توجه به حجم اختصاص یافته از آن در کل پروژه است.

نکته: مهندسین تأسیسات نیز توجه داشته باشند که تمامی موارد ذکر شده در بالا به بخش Space ها نیز که مختص رشته ی کار ایشان است مرتبط می­باشد و ایشان باید در حین گذاشتن Space در فضاهای داخلی ساختمان به این امر مهم توجه نشان دهند.

عملکرد فایل rvt در نرم افزار Design Builder

نویسنده : زهره یوسفی خو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.