رندر گرفتن با vray آیا می خواهید از این طریق کسب درآمد کنید؟

روش های رندر گرفتن با vray

 رندر گرفتن با vray

برای آن دسته از علاقمندان به مبحث رندرینگ که تمایل به استفاده از ابزارهای موجود در نرم افزار V-ray برای ایجاد تصاویر خاص از مدل هستند و در ضمن می خواهند از امتیازات بالای Revit در مدلسازی اطلاعاتی نیز بهره ببرند افزونه ی تکمیلی V-ray را معرفی می کنم و کاربرد vray را در آن توصیف می کنم. پس از نصب افزونه V-RAY بر روی نرم افزار Revit شما با یک پانل جدید در نوار ابزار اصلی روبرو می شوید آنجاست که می توانید رندر گرفتن با vray را تجربه کنید. در این پانل جدید تعدادی ابزار برای تعیین چگونگی انجام عملیات رندرینگ از دیدهای سه بعدی از مدل ایجاد شده در رویت جایگزاری شده است.

ابزارهای وی ری در رویت

بخش View برای تعیین دید سه بعدی برای انجام رندر گرفتن با vray است. که در اصل ابتدایی ترین مرحله قبل از شروع کار محسوب می شود.

بخش Render شامل ۲ آیکن است که امکان انجام رندر گرفتن با vray را توسط افزونه ی V-ray برای کاربر فراهم می کند. در ضمن شما می توانید در این میان از تصویر ایجاد شده خروجی نیز تهیه کرده و همچنین پیش نمایش زنده ای از روند تهیه ی رندرینگ از دید جاری توسط ابزار Show Frame در اختیار بگیرید.

بخش Quality شامل ابزاری است که می توان توسط آن کیفیت رندر گرفتن با vray را افزایش یا کاهش داد که البته تاثیر مستقیمی بر زمان انجام رندرینگ دارد.

بخش Resolution نیز به نوبه ی خود تنظیمات مربوط به هماهنگ سازی ابعاد تصویر رندر شده با تعداد پیکسل های آن را در اختیار کاربران می گذارد که این گزینه نیز تاثیر به سزایی در زمان انجام  رندر گرفتن با vray خواهد داشت.

در رویت با وی ری رندر بگیرید

در بخش Lighting ابزارهایی جایگزاری شده که یکی از آنها به شما امکان روشن یا خاموش کردن چراغ های ساختمان را در طول رندرینگ می دهد. شما در صورت تمایل می توانید با فعال کردن گزینه ی on تاثیر نور چراغ های استفاده شده در مدل را در تصویر رندر شده ملاحظه کنید. و اما دیگری با نام نور گنبدی یا HDRI باعث ایجاد تصاویر کروی شکل در پیرامون ساختمان برای به تصویر کشیدن و واقعیت بخشیدن به محیط پیرامونی بنا می شود که تاثیر شگرفی در رندرینگ های نهایی دارد.

بخش Material شامل دنیایی از مصالح مختلف از گنجینه های نرم افزارهای V-ray, 3Ds Max, SketchUp است و امکان تغییر یا جایگزینی این مصالح با نمونه های موجود در پیش فرض Revit وجود دارد تا رندر گرفتن با vray را بهتر به تصویر بکشد.

بخش Camera: ابزار موجود در این بخش به شما اجازه می دهدتا تنظیمات ویژه ای روی تصاویر و View های پروژه داشته باشید و آنها را ازنظر عمق، فاصله، درجه وضوح و سرعت برداشت عکس از تصویر ویرایش کنید. تا رندر گرفتن با vray را بهتر به تصویر بکشید.

و در نهایت بخش Global که در رابطه با تنظیمات جهانی افزونه ی V-ray می باشد.در کل اگر کسی تا کنون با نرم افزار V-ray کار کرده باشد می داند که تمامی ویژگیها بدون کم و کاست در قالب این افزونه جمع آوری شده و به جرات می توان گفت که تمامی نیازهای کاربر را در این رابطه برای داشتن تصاویر رندرشده کامل  برآورده می کند. و  رندر گرفتن با vray را برای علاقمندان سهل و آسان می نماید.

نویسنده:زهره یوسفی

5 دیدگاه برای “رندر گرفتن با vray آیا می خواهید از این طریق کسب درآمد کنید؟

  1. حسام حسینی میگوید:

    با سلام… میخاستم بپرسم در خصوص کار رندر اگر سیستم قوی و مناسبی داشته باشم میتونم کار رندر انجام بدم و اینکه ایا میشه کسب درامد کرد از این کار؟؟؟ البته سررشته چندانی در زمینه طراحی ندارم اما در زمینه بستن سخت افزار های مخصوص سیستم های رندر گیمینگ و پردازش سنگین تخصص دارم… نحوه قیمت گذاری رندر به چه صورت هست و ایا میتوان برای این کار مشتری های مناسب را پیدا کرد و اینکه چقدر میشه در این کار درامد داشته باشیم؟ لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر

  2. احمدی میگوید:

    سلام وقت بخیر
    ضمن ارزوی موفقیت برای حضرتعالی، چند مورد سوال برای بنده پیش امده لطفا راهنمایی بفرمایید
    ویری برای رویت ۲۰۱۸ ارائه شده یا خیر؟چطور میشه از ویری بطور دائمی و همیشگی بهره برد؟!ظاهرا در بعضی سایت ها قابل دانلود اما محدودیت زمانی داره ..کرک و…
    در صورتیکه ویری در دسترس نباشه ، حضرتعالی چه موتور رندری برای رویت پیشنهاد میفرمایید.
    از اینکه وقتتون در اختیار بنده قرار دادین سپاسگزارم

  3. مور تضی میگوید:

    سلام مهندس ضمن خسته نباشی به شما بابت سایت عالی مهندس می خواستم بدونم از کجا پلاگین وری برای رویت ۲۰۱۵ دانلود کنم و روی نرم افزار نصب کنم با کمال تشکر

    • شیدا یوسفی میگوید:

      درود دوست عزیز
      برای بارگذاری پلاگین vray کافیست عبارت vray plugin for revit 2016 را در گوگل جستجو کنید تعدادی از سایت های خارجی به صورت رایگان این افزونه را در اختیار علاقمندان قرار داده اند.
      سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.