توسعه BIM برای تولیدکنندگان مصالح

BIM development for material producers

توسعه گسترش استفاده از مصالح ساختمانی در صنعت ساخت با BIM

توسعه BIM برای تولیدکنندگان مصالح

برای ایجاد وحدت در صنعت مصالح ساختمانی و سایر صنایعی که برای توسعه و تکمیل طرح در ساخت به آنها نیاز است، باید برنامه ریزی کاملی توسط دست اندرکاران صورت پذیرد تا بتوان این صنعت را در ساختار BIM نهادینه کرد. بدین ترتیب در کنار تولید مصالح طبق استانداردهای کشوری و همکاری مسئولین طرح که شامل مهندسین و معماران می‌شود همکاری لازم صورت گرفته تا تولیدکنندگان مصالح با ارائه مستندات تولیدات خود به مشاوران، باعث سهولت در استفاده ی آن محصولات به صورت دیجیتالی در صنعت مدلسازی اطلاعاتی ساختمانی (BIM) شوند.

تاکنون تحولی‌ در ارائه مستندات به صورت دیجیتال در صنعت ساخت مصالح صورت گرفته است تا با ارائه فایل دیجیتالی از محصولات در صنعت BIM جایگاه سازی شوند تا هم در فروش محصول و هم در ارائه ی آنها به کارگاههای ساخت موفق تر باشند.

باید توجه داشته باشید که BIM نمایشگر اطلاعات مدلسازی ساختمانی است و مدل اطلاعاتی آن را نیز ارائه می‌ کند لذا همان طور که بر روی مباحث ساخت تاکید می‌ شود بر روی عناصر و المانهای مصرفی در مدل اصلی‌ نیز توصیه شده است.

عناصر عملکرد صحیحی از چگونگی‌ نمایش مؤلفه‌ های ساختمانی در پیش نمایش فرضی‌ از کل ساختمان دارند که انجام آن در روشهای قدیمی‌ و نرم‌ افزار CAD مقدور نبود؛ اما با معرفی‌ عناصر خاص با مصالح نمونه سازی شده ی دیجیتالی طبق استانداردهای کارخانه تولیدی، مدلسازی واقعی‌ تر جلو داده می‌ شود و اطلاعات دقیق‌ تری ارائه می ‌شود.

توسعه BIM برای تولیدکنندگان مصالح

این مستندات به روشی‌ که ذکر شده سازماندهی خواهد شد:

اول: جدول زمانبندی که نمایشگر نقطه نظرات شما در رابطه با زمان دقیق ورود مصالح بنائی در BIM خواهد بود که این زمانبندی در هر ۳ فاز از انجام پروژه‌ دیدگاه وسیع ‌تر و دقیق‌ تری از چگونگی‌ کاربرد مصالح خواهد داشت.

دوم: قسمتهای خاصی از پروژه که بخشی از جدول زمانبندی را به خود اختصاص می‌ دهند نیز نمایش داده می‌ شوند که هر قسمت شامل جزئیات خاص است.

بدین ترتیب با تکمیل جدول زمانی‌ خیلی‌ زودتر به مبحث جزئیات در هر قسمت می‌ رسیم و می‌ توانیم آنرا مورد بررسی قرار داده و نیازهای آنرا برآورده سازیم.

با این روش درحالی ‌که ما از جزئیات ارائه‌ شده توسط کارخانه‌‌‌ های ساخت این عناصر در قسمت ‌های مختلف از ساختمان بهره برده ‌ایم، باعث سرعت بخشیدن به پروسه ‌ی تکمیل مستندات پروژه نیز شده‌ ایم.

 

3 دیدگاه برای “توسعه BIM برای تولیدکنندگان مصالح

  1. علی فقیه میگوید:

    سلام

    ضمن تشکر از مطالب سایت شما.
    سوال بنده در این مورد هست که آیا میتوان لوازم الکتریکی نظیر کلید و پریز وارد سیستم BIM کرد یا اینکه اصلا ضرورتی ندارد.

    ممنون از پاسختان
    علی فقیه
    مدرس طراحی نور و روشنایی

    • شیدا یوسفی میگوید:

      سلام
      در داخل نرم افزار فمیلی های مناسب در پوشته Electrical موجود است و نیازی به دانلود مجدد نیست.حتی اگر تمایل داشته باشید می توانید فمیلی های جدید هم متناسب با نیاز خود طراحی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.