کدامیک را ترجیح می دهید؟ طراحی و نقشه کشی های طولانی یا استفاده از فناوری مدلسازی اطلاعات ساختمان BIM؟

فناوری مدلسازی اطلاعات ساختمان qazvin music

آیا علاقمندید بخش طراحی پروژه را با فناوری بیم مدلسازی اطلاعات ساختمان آغاز کنید؟

مدلسازی اطلاعات ساختمان: در تمام هنرها ایجاد نوعی فضای عاطفی و روحی، یکی از هدف های آفرینندگان هنرمند است . در هنر معماری، فضا منزلتی خاص دارد. معمار هنرمند نیز چون دیگر آفرینندگان هنر، قادر است با ایجاد فضاهای گوناگون همان تأثرات عاطفی و روحی را القاء کند که مثلاً موسیقیدانان به    و سازها ایجاد می کند همچنان که یک قطعۀ موسیقی می تواند بحث تأثیر فونوسفیر یا فضاهای صوتی، فضای روحی، سرشار از جذبه های معنوی و آسمانی بیافریند و یا همانطور که یک قطعه شاد قادر است فضایی سخت عرفانی و اشرافی و الهی ایجاد کند. موسیقی به منزله بخشی از فرهنگ هر جامعه در حقیقت در طبیعت ریشه دارد و شاید بتوان گفت که قدیمی تر از پیدایش انسان است. قدیمی ترین شکل موسیقی، آواز پرندگان است.

مدلسازی اطلاعات ساختمان BIM
 مدلسازی اطلاعات ساختمان

 

موسیقی نقش مهمی در زندگی انسانهای اولیه دارا بود، برای انسان اولیه، تمام قوانین طبیعی که به وقوع می پیوست، واقعیتی بود که او آنها را تصور یا خیال می پنداشت نظیر تولد، مرگ، بیماری، مبارزه با حیوانات، باران و …….. او به طور ناخودآگاه این جریان را با سوگند و نیایش خود همراه می کرد و اصوات نیایش تکرار می شد تا او به هدف خود برسد. کم کم این اصوات حالت آوازی پیدا کرد تا انسان هم در روح خستۀ خود را با آن آرامش می بخشید.

مسلم است که  جامعه کنونی ما نیز از نظر پرداختن به امر موسیقی و ارتباط آن با زندگی اشخاص جامعه در سطح پائینی قرار گرفته است. و این امر معلول مسائل زیادی است که عمده ترین آنها مشکلات فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی فراوانی می باشد که در طول تاریخ گریبان گیر سرزمین ما بوده است.شهرقزوین با وجود فرهنگ غنی و تمدن زیاد امروزه از برخی امکانات فرهنگی تفریحی محروم است . در این شهر سالن مناسب برای اجرای موسیقی و کنسرت وجود ندارد کنسرت هایی که تا کنون برگزار شده در سالن های ورزشی  اجرا شده است که فاقد امکانات آکوستیکی است. با توجه به پتانسیل بالای مردم قزوین این شهر نیازمند یک مرکز موسیقی است .

پروژه مدلسازی اطلاعات ساختمان
مدلسازی اطلاعات ساختمان BIM

استفاده از فناوری BIM  مدلسازی اطلاعات ساختمان

برای طراحی این ساختمان از فناوری BIM مدلسازی اطلاعات ساختمان استفاده شده است زیرا این فناوری امکان مدلساز ی معماری و سازه را فراهم می کند و به انجام کار سرعت می بخشد.  نرم افزار رویت یکی از نرم افزار های تخصصی معماری است که برای مدلسازی این ساختمان استفاده شده است و امروزه جز اصلی یا الفبای مدلسازی اطلاعات ساختمان است. با استفاده از این نزم افزار توانستیم هم معماری و هم سازه را بر روی یک حجم واحد مدلسازی کنیم.

دلیل دیگر استفاده از این نرم افزار سرعت بالای آن نسبت به دیگر نرم افزار های مدلسازی است و در نتیجه خروجی قابل قبولی دارد. علاوه بر مدلسازی حجمی خارجی دکوراسیون داخلی نیز با استفاده از نرم افزار رویت بر روی همان حجم قابل اجراست و نورپردازی داخلی هنگام اجرای کنسرت به راحتی به نمایش گذاشته شد. رندرهای پایانی کمک کرد تا نورپردازی داخل محک زده شود و از گذاشتن نورهای اضافی که باعث طولانی شدن زمان رندر می شود خودداری شود. بدین ترتیب با صرف زمان کمی کل مدل پروژه به همراه اطلاعات کامل از تمامی اجزای بکار رفته در آن در اختیار ما قرار گرفته است. با این وجود هنوز مراحل اجرایی با مدلسازی اطلاعات ساختمان BIM در حد تئوری بوده و امید است که به زودی این مراحل تا بخش های نهایی کار و حفظ و  نگهداری از بنا نیز به کمک فناوری BIM بهینه سازی شود.

مدلسازی اطلاعات ساختمان، مدلسازی اطلاعات ساختمان، مدلسازی اطلاعات ساختمان

نویسنده:فاطمه دودانگه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.