سطح نمایش جزئیات LOD چیست؟

سطح نمایش جزئیات LOD چیست؟

همان طور که BIM از ساخت و ساز و طراحی صنعتی پشتیبانی می کند ، ارائه ی تعریفی واضح برای گستره ی طراحی نیز لازم و مهم به نظر می رسد .سطح نمایش جزئیات LOD چیست؟

بر اساس تجربه ، هر شخص یا شرکتی برای پروژه ، جزئیاتی را مدل می کند که به نظرش مهم است و این نسبی است و ممکن است محتوی و مضمونی که برای بقیه ی تجارت و مبادله لازم است در مدل ارائه نشود . ایده ی سطوح توسعه یا سطح جزئیات یا LOD زمینه ای آماده می کند تا طراحان بتوانند هدف و نقطه ی اوج کارشان را در هر پروژه ای تعریف کنند . موسسه ی معماری آمریکا AIA، LODرا با خلق مدارکی از AIA 202 تعریف می کند .

سطح نمایش جزئیات LOD چیست؟

 این اسناد شامل تفکیک  LODاز سطح ۱۰۰ تا ۵۰۰ می باشد که به شکل زیر تعریف می شود :

 LOD 100 :  عناصر ممکن است به صورت گرافیکی با نماد و علائم نمایش داده شوند ، اما آنها هیچ نشانه ای از هندسه ی فیزیکی واقعی ندارند .

 LOD 200 : هر عنصر گرافیکی به صورت یک سیستم عمومی از اشیا یا کلیت مونتاژ شده با اندازه های تقریبی ، سایز ، شکل ، محل و نوع جهت گیری نشان داده می شوند .

LOD 300 : هر المان گرافیکی به عنوان یک سیستم ویژه و مخصوص است که با دقت بیشتری در مورد اندازه ، شکل ، مختصات و نوع قرارگیری نمایش داده می شود .

 LOD 350: هر قطعه ی گرافیکی در مدل با جزئیات ضروری اش برای هماهنگی متقابل تجارت و طرح بندی صنعتی نشان داده می شود .

LOD 400هر المان گرافیکی به عنوان یک سیستم ویژه و مخصوص است که اندازه ، شکل ، مختصات و نوع قرارگیری اشیا و مونتاژ ها رو با جزئیات و اطلاعاتی برای نصب و تاسیسات نمایش می دهد .

 LOD 500هر عنصر شامل عنوان ساختاری و اطلاعات مورد نیاز برای مدیریت و کامل کردن مدل می باشد .

سطح نمایش جزئیات LOD چیست؟ ایران بیم

سطح نمایش جزئیات LOD چیست؟

لینک کردن ساختار رویت با نرم افزار های دیگر :

طراحی ها ، ابزار ها و فلسفه آنها، فقط به عنوان تجارت شخصی به شکل تفکیک شده وجود دارد . از این رو نرم افزار رویت نوع ویژه ای از این تجارت شخصی می باشد . به منظور تسهیل فرایند و افزایش قابیلت مدل سازی ، اتودسک نرم افزار رویت را برای تجارت های فردی تفکیک کرده است . رویت استراکچر فقط یک نمونه از قدرت های نرم افزار رویت است که وقتی در کنار رویت مپ و رویت آرکیتکچر قرار میگیرد ، به طراح این امکان را می دهد تا کوچکترین جزئیات پروژه را با هم هماهنگ کرده و نمایش دهد . هرچند ممکن است مدل کردن مولفه ها و قطعات مپ در رویت استراکچر کمی مشکل باشد ، ولی شما می توانید به سادگی مدل مپ را با رویت استراکچر پیوند داده و تمامی قطعات آن را برای کمک به تجسم و تصویر سازی نشان دهید .

مدل سازی های رویت شامل ارتباطات بین قسمت های مختلف نرم افزار رویت می شود ولی فقط به این مورد محدود نمی شود و ارتباطش با دیگر محصولات اتودسک نیز در حال توسعه می باشد . مانند برنامه ی مدیریت پرژه ی ناویس ورکس و روبات جدید اتودسک ، نرم افزاری قوی برای آنالیز و تجزیه و تحلیل ساختمان . ارتباط مستقیم بین رویت استراکچر و روبات استراکچر ، مهندسان سازه را قادر می سازد تا بتوانند مدل ها و طرح هایشان را توسعه بدهند و همزمان با مدل کردن جزئیات قطعه ، بتوانند آن را در استراکچر آنالیز نمایند . شما نه تنها می توانید آنالیزهای انجام شده توسط رویت را در روبات تغییر دهید ، بلکه می توانید این تغییرات را روی فایل رویت انعکاس داده و اعمال نمایید و همین طور بر عکس …

هنگام ارتباط دادن مدل ها و یا خروجی گرفتن از فایلهای برنامه ها به صورت جداگانه ،متوجه می شوید که کلید موفقیت ارتباط دادن مفهوم مدل است . هنگامی که مکان هر عنصر از مدل در موقعیتش مشخص شد ، این هماهنگی ها با اصل پروژه مرتبط هستند . شما به آسانی می توانید آن ها را تغییر دهید و ویرایش کنید. چراکه ارتباط بین مدل هیچ گاه قطع نشده . فایل ها با یکدیگر لینک هستند.

سطح نمایش جزئیات LOD چیست؟

زمانی که شما مشغول کار کردن روی یک مدل و پرژه هستید ، این نکته ی کلیدی را برای موفقیت در نظر داشته باشید که شما می توانید هر المان را به درستی در محل تعریف شده اش قرار دهید . اما اگر مدل را به نرم افزار دیگری منتقل کنید ، ممکن است هماهنگی لازم به وجود نیاید .

هر مدل دارای یک مبدا تعریف شده در یک صفحه ی سه بعدی است که هر عنصر به آن مربوط می شود . هماهنگی کل پروژه با هماهنگی بین اجزای داخلی پروژه مشخص می شود .

مختصات در یک مدل هماهنگ استفاده می شوند که مجموعه ای از مختصات در آن به اشتراک گذاشته شده اند که این مختصات ممکن است یکسان یا متفاوت از هم باشند که به نوع و روش خروجی مولفه ها بستگی دارد.

مترجم: هانیه دلیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.