نمایش واقعیت مجازی Virtual Reality

 قبل از ساخت پروژه در محیط داخلی ساختمان قدم بزنید و از نمایش واقعیت مجازی Virtual Reality لذت ببرید!

 

تکنولوژی واقعیت افزونه و واقعیت مجازی برای نرم افزار قدرتمند رویت :

در جهان امروز تکنولوژی روز به روز درحالت پیشرفت است که از این بین می توان به واقعیت مجازی و واقعیت افزونه اشاره کرد

نمایش واقعیت مجازی Virtual Reality

واقعیت مجازی یک تکنولوژی و فناوری نوین است که به کاربر امکان می‌دهد تا با یک محیط شبیه‌سازی رایانه‌ای تعامل داشته باشد. اکثر محیط‌های واقعیت مجازی، تجهیزاتی برای تعامل تصویری انسان با رایانه هستند، همچنین گروه محدودی نیز از حسگرهایی صوتی یا لمسی برای تعامل با کاربر بهره می برند. نوع دیگری از واقعیت مجازی وجود دارد که توسط تصاویر پانورامای ۳۶۰ درجه ایجاد می‌شود و درحقیقت واقعیتی از آن چه هستیم را برای دیگران به نمایش می‌گذارد.

با این فناوری می‌توان امکان این را فراهم کرد تا افراد بتوانند از امکانات و مکان شما به خوبی دیدن کنند. واقعیت مجازی که از آن به عنوان محیط چند رسانه‌ای همه‌جانبه نیز یاد می‌شود، یک محیط شبیه‌سازی کامپیوتری است که می‌تواند حضور فیزیکی را در یک محل و در یک دنیای واقعی و یا یک دنیای مجازی شبیه‌سازی کند. اغلب محیط‌های واقعیت مجازی در درجه اول، تجربه‌های دیداری است که یا از طریق یک صفحه کامپیوتر و یا از طریق دستگاه برجسته بینی قابل رؤیت هستند. برخی از شبیه‌سازها دارای اطلاعات حسی دیگری نیز مانند تولید صدا می باشند. در موارد پیشرفته تر، دستگاه‌های فناوری لمسی شامل اطلاعاتی از نوع لمسی هستند که به عنوان نیروهای بازخورد در صنایع پزشکی، بازی سازی و نظامی شناخته می‌شوند.

نمایش واقعیت مجازی Virtual Reality

واقعیت افزونه:

Augmented Reality یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم و معمولاً در تعامل با کاربر است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر ایجاد می شود که به وسیله سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های GPS  انجام می گیرد. واقعیت رایانه‌ای مفهوم کلی واقعیت افزونه ‌است. در واقعیت افزونه معمولاً چیزی کم نمی‌شود بلکه فقط اضافه می‌شود. همچنین واقعیت افزونه تا حدودی شبیه به واقعیت مجازی است که توسط یک شبیه ساز، دنیای واقعی را کاملاً شبیه سازی می‌کند. در واقع وجه تمایز بین واقعیت مجازی و واقعیت افزونه این است که در واقعیت مجازی کلیه عناصر درک شده توسط کاربر، ساخته شده به وسیله کامپیوتر هستند. اما در واقعیت افزونه بخشی از اطلاعاتی را که کاربر درک می‌کند، در دنیای واقعی وجود دارند و بخشی توسط کامپیوتر ساخته شده‌اند.

در این قسمت از ویدیو در مورد این تکنولوژی در نرم افزار رویت توضیح داده شده که پیشنهاد می شود این ویدیو را تماشا کنید.

نویسنده: محمدپاک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.