متریال گذاری در Revit

چگونگی متریال گذاری در Revit

متریال گذاری در Revit!

متریال گذاری در Revit: برای داشتن یک رندرینگ مناسب باید ۳ اصل اساسی را در نظر داشت ابتدا تهیه View مناسب که از طریق ابزار دوربین است دوم تنظیمات نور و سایه ­ها است که در  Revit توسط تعیین مکان خورشید در آسمان صورت می ­گیرد و در نهایت تنظیم متریال ­هاست که البته این بخش مورد توجه ما در این ویدئو آموزشی است.

 

 

 

بافت متریال های دیوار تا چه اندازه قابل ویرایش است؟

در رویت به صورت پیش فرض بافت های زیادی قرار گرفته که می توان به آسانی از هر کدام مناسب با مدل استفاده کرد اما یکی از عناصر مهم و پرکاربرد ما دیوارها هستند که قرار گیری متریال مناسب با بافت درست در گرفتن رندرهای خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا تصمیم گرفیم در فیلم آموزشی متریال گذاری در Revit  نکاتی در این رابطه ذکر کنیم.

شما تا چه اندازه بر روی انتخاب متریال و نمایش واقعی آن در رندرینگ حساس هستید؟

متریال گذاری در Revit: انتخاب نوع متریال برای عناصر مدلسازی شده در رویت بسیار مهم و چالش برانگیز است. اگر بر تمامی مصالح موجود در پیش فرض رویت مسلط نباشید شاید امکان انتخاب نمونه مناسب کمی سخت باشد اما با راه حل هایی که در این زمینه به شما پیشنهاد می کنیم می توانید بر این مرحله فایق آمده و بهترین انتخاب را داشته باشید. اما در این میان از اهمیت نمایش بافت متریال در رندرینگ غافل نباشید چراکه یکی از اهداف ما در متریال گذاری در Revit به تصویر کشیدن آن در رندرهای تهیه شده از  مدل است. پس دوره­ای هرچند کوتاه اما کامل در رابطه با روشهای متریال­ گذاری عناصر و یا ایجاد نمونه­ های جدید برای نسبت دادن به وجوه داخلی و یا خارجی از مدل در راستای زیباسازی View جهت انجام رندرینگ سودمند خواهد بود.

 

6 دیدگاه برای “متریال گذاری در Revit

  1. احمدی میگوید:

    سلام وقت بخیر

    مقدوره یک عکس یک تصویر وارد رویت نمود و مدل سازی کرد؟منظورم اینه تصویر یک پلان وارد رویت کرد و خطوط پلان و..رسم کنیم؟…اگه این قابیلت داره لطفا راهنمایی بفرمایید

    • شیدا یوسفی میگوید:

      بله این امکان وجود داره. کافیست که از ابزار Insert-Image استفاده کنید. البته توضیح کامل مربوط به وارد کردن عکس و ترسیم از روی مدل در بسته آموزشی توپوگرافی و سایت اموزش داده شده و مورد مربوط به ورود فایل از اتوکد با فرمت dwg و مدلسازی از روی ان در بسته آموزشی مدلسازی با فایل dwg کامل بررسی شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.