یوبوت U-BOOT سقف به صورت دال دوطرفه شرکت مهندسی بهسازان

المان-جفتی-سقف-یوبوت

فمیلی رویت (Revit Family) – ‌یوبوت U-BOOT سقف به صورت دال دوطرفه شرکت مهندسی بهسازان

[av_one_half first av_uid=’av-332nuqi’] [av_tab_container position=’top_tab’ boxed=’border_tabs’ initial=’1′ av_uid=’av-2ka757e’] [av_tab title=’مشخصات’ icon_select=’yes’ icon=’ue836′ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-2a7hvh6′]
  • نام فمیلی : یوبوت
  • مدل : U-BOOT
  • برند : بهسازان
[/av_tab] [av_tab title=’توضیحات’ icon_select=’yes’ icon=’ue85b’ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-1lpbwfu’]

مقایسه فنی

۱- عدم امکان استفاده از ابعاد بهینه مهندسی در قالب های پیشن به تناسب دهانه های مختلف:

یوبوت ها  به صورت تزریق پلاستیک در قالبهای فولادی در ابعاد ثابتی تولید می شود و امکان تغییر ابعاد این قالب های فولادی مادر به تناسب دهانه و باربری وجود ندارد.

ابتکار صورت گرفته جهت رفع مشکل :

قالب های جدید بهسازان به مهندسین این امکان را میدهند که با تغییر ابعاد در آن ، فضای خالی شونده داخل دال را بهینه نموده و در عین امنیت و باربری صحیح دال میزان مصرف بتن در آن به اقتصادی ترین حجم ممکن  تبدیل نماید .

۲- عدم وجود صرفه اقتصادی در دهانه های بالای ۱۲ متر :

همانگونه که در بالا اشاره شد ، یوبوت ها حاصل تزریق و ضرب مواد پلاستیکی در قالبهای فولادی هستند . هزینه ساخت هریک از قالبهای فولادی مادر با وزنی بالغ بر ۱.۵ تن ، زمان صرف شده برای ساخت قالب ها و . . . باعث شده تا سایز های ( ارتفاع ) قطعات یوبوت تولیدی دارای تنوع زیادی نبوده و در چند سایز محدود گردند . لکن مطلب مهم تر آن است که مهندسین برای استفاده از این قالب ها دردهانه های بلند ( غالباً بیش از  ۱۲ متر ) به استفاده از قطعات دوبل شده یوبوت رو بیاورند که این امر با توجه به مضاعف شدن مواد پلاستیکی باعث ازدیاد۳۰ تا ۵۰ درصدی مبلغ قراردادهای تامین یوبوت می گردد .

۳- عدم وجود کاور لازم و ایمن برای آرماتورهای فوقانی قالب جهت یکپارچگی بتن و آرماتور( در برخی موارد مشابه )

ابتکار صورت گرفته جهت رفع مشکل:

دور تا دور بالا و پایین قالب ها سینی های پلاستیکی وجود دارد که اجازه چسبیدن میلگردهای شبکه ی بالا و پایین دال به قالب را نمی دهد، و کاور مناسب برای میلگرد ها تامین می شود.

۴- عدم قابلیت قالب گذاری نیمه درگوشه های چشمه های باربر و یا با چشمه های با اشکال نا متقارن که باعث ازدیاد وزن سقف می شود.

ابتکار صورت گرفته جهت رفع مشکل:

در قالب بهسازان به دلیل استفاده از فوم پلی استایرن این امکان فراهم شده است که در گوشه دال و نزدیک تکیه گاه ها در پلان ها و تیرریزی های نامقارن با برش قسمتی از قالب، فضای بیشتری از بتن را پر کرد. و وزن مرده سقف را کاهش داد.

۵- هزینه بالای تولید قالب به جهت نوع استفاده از مصالح و نحوه تولید.

ابتکار صورت گرفته جهت رفع مشکل:

با استفاده از ترکیب مصالح مختلف، نوآوری در طراحی و روش تولید، شرکت مهندسی بهسازان توانسته است قالب جدید خود را با هزینه ای کمتر نسبت به قالب یوبوت تولید نموده و در اختیار بازار مسکن و ساخت و ساز کشور قراردهد .

[/av_tab] [av_tab title=’دانلود’ icon_select=’yes’ icon=’ue82e’ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-3u98be’]

DWG RVT ZIP PDF

PassWord : iranbim.com

[/av_tab] [/av_tab_container] [/av_one_half] [av_one_half av_uid=’av-k1jloa’]

U-BOOT

المان-جفتی-سقف-یوبوت

المان-جفتی-سقف-یوبوت

[/av_one_half]

1 دیدگاه برای “یوبوت U-BOOT سقف به صورت دال دوطرفه شرکت مهندسی بهسازان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.