آموزش ویرایش فمیلی ها در رویت Revit

آموزش ویرایش فمیلی ها در رویت Revit.ایران بیم

آموزش ویرایش فمیلی ها در رویت Revit: بعد از آنکه تعداد زیادی مؤلفه‌های هم‌خانواده‌ای را به پروژه جاری در Revit اضافه کردید به این مورد برخورد می‌کنید که در برخی موارد نیاز دارید برخی آنها را ویرایش نمایید گاهی جایگزین کردن برخی جزئیات یک هم‌خانواده بهتر از ساختن یک نمونه‌ی جدید در پروژه می‌باشد. به عبارت دیگر باز کردن فایل هم‌خانوده و ویرایش ویژگی‌های آن یا تغییر در حجم هندسی مؤلفه می‌تواند به شما کمک بیشتری کند.

در این اینجا به بررسی مهارت‌های زیر می‌پردازیم:

ـ ویرایش نمایش دید و درجه وضوح آن

ـ تغییر در شاخه هم‌خانواده‌ها

ـ ویرایش حجم هندسی هم‌خانواده‌ها

آموزش ویرایش فمیلی ها در رویت Revit

ویرایش نمایش دید و درجه وضوح آن

اضافه کردن عناصر محتوایی کار آسانی است اما آموزش چگونگی ویرایش آن کمی زمان‌بر است. ما از آخرین تمرین فصل ششم کتاب  بدین منظور کمک می‌گیریم. فایل تکمیل شده از مرحله قبل را باز نموده و یا آنرا با نام ‌CO6-Adding-Families.rvt از سایت این کتاب بارگذاری کنید.

برای بارگذاری فمیلی های مختلف به سایت iranbim مراجعه کرده و در بخش دانلود فمیلی و هم خانواده ها، نمونه های چراغ های سقفی، گیاهان و … را انتخاب کنید.

اولین موردی که در زمان بارگذاری مؤلفه‌های هم‌خانواده در پروژه باید به آن توجه داشته باشید درجه نمایش تصویر آن مؤلفه در جهات مختلف و مقیاس آن می‌باشد. نمایش تمامی جزئیات یک مؤلفه دقیقاً مطابق آنچه شما می‌خواهید نیست بلکه نمایش آن می‌تواند منجر به سردرگمی شما شود. باید توجه داشته باشید که ایجاد جزئیات بسیار زیاد در پروژه و شیت‌ها در هنگام چاپ می‌تواند دردسر ساز بوده و تنها به صورت لکه‌ای سیاه نمایش داده شود ما در کامپیوتر به علت داشتن قابلیت بزرگنمایی به سمت داخل متوجه ریز بودن اطلاعات ترسیمی نشده و بعد از چاپ با این مهم آگاه می‌شویم.

آموزش ویرایش فمیلی ها در رویت Revit.ایران بیم

آموزش ویرایش فمیلی ها در رویت Revit

پس بهتر است قبل از این به بررسی درجه وضوح نمایش مؤلفه‌های هم‌خانواده‌ای در پروژه بپردازیم.

ابتدا به نمای جنوبی South از پروژه بروید. یک کپی از میز در سمت راست نمونه اول ایجاد کنید. شما می‌توانید برای بزرگنمایی روی آن راست کلیک کرده و گزینه Zoom To Fit را انتخاب کنید. با این عمل تمامی مؤلفه‌های موجود در صفحه به بزرگترین صورت ممکن در صفحه نمایش داده می‌شوند و به شما اندازه‌ی اصلی نمونه‌ها را در هنگام چاپ نمی‌دهد.

بهترین روش برای مقایسه معقولانه‌ترین بزرگنمایی در هنگام چاپ انتخاب گزینه Zoom Sheet Size از طریق نوار Navigution واقع در سمت راست دید می‌باشد. با انتخاب این گزینه در هنگام بزرگنمایی مقیاس نقشه‌ها نیز در نظر گرفته می‌شود.

اگر در شرایطی نیاز داشتید تا بدانید مؤلفه‌ها در دید واقعی چاپ شده به چه صورت نمایش داده می‌شوند از این روش استفاده کنید.

قانون ما از این قرار است که اگر ۲ خط روی یکدیگر هم‌پوشانی داشته باشند و در نمونه‌ چاپ شده تنها به صورت یک خط نمایان می‌شوند نیازی به دیده شدن در تصویر را ندارند. پس در Revit نمایش آنها، چاپ آنها و فرستادن اطلاعات پیرامون آنها نیز لازم و ضروری نیست. در Revit مدلسازی کامل برای مقیاس‌های مختلف صورت پذیرفته شما می‌توانید از طریق گزینه Additional Setting واقع در پانل Setting از نوار Modify به این مهم دسترسی یابید.

با توجه به مقیاس دید Revit به صورت خودکار برخی عناصر را مخفی می‌کند که بهترین روش برای مدیریت دیداری مؤلفه‌ها می‌باشد. اما برای استفاده از امتیازات آن باید مطمئن شوید که عناصر محتوای پروژه در مقیاس مناسب دارای وضوح دید درستی باشند.

آموزش ویرایش فمیلی ها در رویت Revit

تغییر در شاخه‌های هم‌خانواده‌ها

مؤلفه‌های هم‌خانواده‌ای بر اساس شاخه‌‌هایی که در آنها جاگذاری شده‌اند جدول‌بندی می‌شوند که این مطلب مشخص می‌شود که شما برای اولین بار آن مؤلفه را از طریق نمونه‌های لیست شده در شاخه‌های conponent در پروژه بارگذاری می‌کنید. زمانی که یک هم‌خانواده جدید ایجاد می‌شود در ابتدای کار Revit از شما می‌پرسد که فایل پیش فرضی مناسب آنرا انتخاب کنید.

اما در بسیاری موارد در مراحل بعدی کاربران متوجه می‌شوند که نیاز دارند تا مؤلفه را به بخش‌های دیگر تغییر دهند. ممکن است این اتفاق در زمانی که شما به ایجاد یک مؤلفه اقدام می‌کنید و یا آنرا از نمونه‌های موجود در پروژه بارگذاری می‌کنید نیز بیافتند. تغییر در شاخه‌های مؤلفه‌های هم‌خانواده‌ای کاری است آسان.

منبع : کتاب Revit Architecture 2012

برای دسترسی به کتابهای بیشتر و بررسی نمونه های خارجی و راهکارهای مدلسازی و طراحی با فناوری اطلاعات ساختمان عضو باشگاه ایران بیم شوید تا به بیش از ۱۷۰ کتاب در این زمینه دسترسی داشته باشید. در ضمن دوره های آفلاین رایگان مختلفی در این خصوص تنها برای اعضا فراهم شده است.

فرصت را از دست ندهید و عضو باشگاه شوید.😉

عضویت در باشگاه ایران بیم

مترجم: شیدا یوسفی 

1 دیدگاه برای “آموزش ویرایش فمیلی ها در رویت Revit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.